شکوه مهربانی مازندرانی‌ها در کمک به زلزله‌زدگان/ تردد پرحجم زائران پیاده در جاده‌های مشهد/ ۲۰۰ جاذبه بکر چابهار آماده استقبال از گردشگران پاییزی

11:40 - 27 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۷۲۵
شکوه مهربانی مازندرانی‌ها در کمک به زلزله‌زدگان، تردد پرحجم زائران پیاده در جاده‌های مشهد، ۲۰۰ جاذبه بکر چابهار آماده استقبال از گردشگران پاییزی و ... را در بسته خبری «در استان‌ها چه خبر» بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، شکوه مهربانی مازندرانی‌ها در کمک به زلزله‌زدگان، تردد پرحجم زائران پیاده در جاده‌های مشهد، 200 جاذبه بکر چابهار آماده استقبال از گردشگران پاییزی و ... را در بسته خبری «در استان ها چه خبر» بخوانید.

استان البرز ۸۰۰۰ کلاس درس کمبود دارد

تسنیم: رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان البرز می گوید که در هر سال تحصیلی باید نزدیک به ۴۰۰ کلاس به کلاس‌ها اضافه شود و هر سال نزدیک به ۱۲ هزار دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان البرز اضافه می‌شود. میزان مشارکت نوسازی مجمع خیرین در استان البرز 49.1 درصد است. در 2 سال گذشته به سبب مشکلات بودجه‌ای در استان بیشترین بودجه صرف استانداردسازی شده و ساخت مجتمع بیشتر بر عهده خیرین بوده است؛ در سال گذشته در مجمع خیرین استان 36 میلیارد تومان بودجه وجود داشت. در حال حاضر در استان 8 هزار کلاس درسی کم است؛ در هر سال تحصیلی باید نزدیک به 400 کلاس به کلاس‌ها اضافه شود و هر سال نزدیک به 12 هزار دانش‌آموز هم به تعداد دانش‌آموزان البرز اضافه می‌شود.

۴۰ درصد کلاس‌های درس استان قزوین هوشمندسازی شد

خوشبختانه با تعامل دستگاه‌های اجرایی تغییرات محسوسی در نظام آموزشی انجام شد تا شاهد تعلیم و تربیت موثر در جامعه باشیم چراکه آموزش و پرورش مجموعه‌ای حاکمیتی محسوب می‌شود. در راستای آموزش مطلوب امسال تعداد کلاس‌ها در مدارس افزایش و تراکم جمعیتی را کاهش دادیم تا دانش‌آموزان فراگیری بهتری از محتوای آموزشی داشته باشند. براساس آمارها در حال حاضر 132 مدرسه با کمتر از 10 دانش‌آموز و 6 مدرسه تک دانش‌آموزی در استان قزوین فعال بوده که باید امکانات موردنیاز این دانش‌آموزان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوط فراهم شود. برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش باید عملیاتی و با درنظر گرفتن بودجه انجام شده تا تغییرات مطلوبی و مثبتی محقق شود. ارتقا تجهیزات در مدارس امری حائز اهمیت بوده که در این مسیر اقدامات خوبی در استان قزوین صورت گرفته است. امسال 40 درصد کلاس‌های درس استان قزوین هوشمندسازی شد این امر در حالی بوده که در مجموع 9 هزار کلاس درس وجود دارد.

شکوه مهربانی مازندرانی‌ها در کمک به زلزله زدگان

مهر: کیلومترها دورتر از آن شب سرد خشمگین پاییزی که زلزله، زندگی هموطنان کرمانشاهی را زیر و رو کرد، موج مهربانی و همدردی در دل دریایی شمالی‌ها خروشان شده و مردم سرزمین جنگل و دریا با شوری خستگی‌ناپذیر در تکاپوی جمع‌آوری و ارسال کمک به هموطنان حادثه‌دیده کرمانشاهی هستند. هر جای مازندران که پا بگذارید؛ در تک تک شهرهایش، پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی را با هدایای نقدی و غیرنقدی تلنبارشده روی هم خواهید دید که از سوی هر قشر و سنی به این جایگاه‌ها رسانده شده است. از اهدای اسکناس دو هزار تومانی توسط دانش‌آموز دبستانی گرفته تا خواندن دعای صبحگاهی کودکان پیش‌دبستانی برای آرامش درگذشتگان زلزله کرمانشاه و بدرقه کاروان خودروهای مملو از کمک‌های غیرنقدی مردم و سازمان‌های دولتی و خصوصی؛ همه از صحنه‌های همدردی و همراهی مردم مازندران با هموطنان کرمانشاهی است که این روزها درگیر حادثه تلخ از دست دادن زندگی و عزیزان خود هستند .مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران با ابراز خرسندی از کمک و استقبال مردم نوع‌دوست مازندرانی در خصوص ارسال کمک‌های مردمی و سازمانی جمعیت هلال احمر مازندران گفت که اقلام ارسالی این جمعیت در دو بخش طبقه‌بندی شدند که در بخش سازمانی تعداد ۲ هزار تخته پتو و ۳ هزار دستگاه چادر و در بخش مردمی هم ۲ هزار و ۵۳۰ محموله ارسالی شامل ۸۰۰ لوازم خواب و مابقی به‌صورت پتو ارسال شدند .مردم مازندران همراه با سایر نقاط ایران با ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی که روانه مناطق حادثه‌دیده در غرب کشور می‌شود، امواج گرم مهربانی و نوع‌دوستی را روانه این دیار می‌سازند تا شاید با روشن کردن شعله امید به زندگی، لحظه‌های سرد و یخ‌بسته بازماندگان این حادثه تلخ را گرما ببخشد.

شکوه مهربانی مازندرانی‌ها در کمک به زلزله‌زدگان/ تردد پرحجم زائران پیاده در جاده‌های مشهد/ ۲۰۰ جاذبه بکر چابهار آماده استقبال از گردشگران پاییزی

شکوه مهربانی مازندرانی‌ها در کمک به زلزله‌زدگان/ تردد پرحجم زائران پیاده در جاده‌های مشهد/ ۲۰۰ جاذبه بکر چابهار آماده استقبال از گردشگران پاییزی


تردد پرحجم زائران پیاده در جاده های منتهی به مشهد

طبق آمار و اطلاعات موجود روز جمعه تعداد زیادی از زائران پیاده وارد مشهد شده اند و خوشبختانه صبح شنبه نیز ترافیک در محورها منتهی به مشهد روان است. هم اکنون زائران پیاده حداکثر در فاصله۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارند و روز شنبه بیشترین حجم زائران پیاده به مشهد وارد می شوند. بیشترین تعداد تردد زائران پیاده امام هشتم (ع) در مسیر ملک آباد به مشهد است که جاده قدیم نیشابور برای این افراد به صورت ویژه در نظر گرفته شده و تردد وسایل نقلیه در این محور ممنوع است. طی چند روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد ورود وسایل نقلیه و زائران به مشهد ۹ درصد افزایش داشته است. به منظور جلوگیری از حادثه برای کاروان های پیاده نکات ایمنی به مسئولان کاروان ها آموزش داده شده است تا این زائران به سلامت به مشهد وارد شوند. تیم های پلیس راه در مسیرهای منتهی به مشهد حضور دارند و بر تردد زائران پیاده و وسایل نقلیه نظارت می کنند.

شکوه مهربانی مازندرانی‌ها در کمک به زلزله‌زدگان/ تردد پرحجم زائران پیاده در جاده‌های مشهد/ ۲۰۰ جاذبه بکر چابهار آماده استقبال از گردشگران پاییزی


200 جاذبه بکر چابهار آماده استقبال گردشگران پاییزی

ایسنا: به عقیده کارشناسان و صاحب نظران حوزه گردشگری 200 جاذبه چابهار و اطراف آن، بسیار جذاب‌تر از قطب‌های گردشگری ساحلی کنونی ایران هم چون کیش و قشم هستند چراکه که اکثر آن‌ها هم چنان بکر و دست نخورده‌اند. در امتداد آب‌های عمان از غرب به شرق چابهار با ساحل زیبای درک زرآباد، باغستان‌های میوه‌های گرمسیری، منطقه گل افشان‌، ساحل و روستای تاریخی تیس و غارهای سه گانه بان میسیتی آن، موج‌های خروشان دریا بزرگ‌، کوه‌های مینیاتوری یا مریخی، سواحل ماسه‌ای، تالاب صورتی و خلیج زیبای گواتر و دلفین‌ها و گاندوهای دیدنی آن یک پکیج کامل سفر را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

آستان قدس رضوی با بیش از ۳۰ تیم جهادی به کمک زلزله زدگان رفت

راه دانا: نماینده تولیت آستان قدس رضوی می گوید که آستان قدس رضوی ضمن اعزام بیش از ۳۰ گروه جهادی برای خدمت رسانی به زلزله زدگان، برای پشتیبانی از گروه‌های جهادی استان کرمانشاه بودجه ویژه‌ای را در نظر گرفته است. با حضور گروه‌های جهادی و خادم‌یاران رضوی، قرارگاه امام رضا (ع) تلاش دارد تا در این شرایط بحرانی و سخت، با مدیریت صحیح و انقلابی، وسایل مورد نیاز را عادلانه و هماهنگ در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهد تا از بی‌نظمی و آشفتگی جلوگیری شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *