تراشه اسنپدراگون 835؛ مغز متفکر پرچمداران 2017 بر روی ویندوز 10 گل کاشت! +تصاویر

19:25 - 26 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۵۶۹
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
عملکرد تراشه اسنپدراگون 835 ، مغز متفکر اغلب پرچمداران سال 2017، حین استفاده از پلتفرم ویندوز راضی‌کننده نیست. چیپست اسنپدراگون 835 در دستگاه‌های اندرویدی عملکرد بهتری دارد.

به گزارش گروه فضای مجازی ،  بر کسی پوشیده نیست. این شرکت بیش از همه بر روی استفاده از تراشه‌های موبایل سری اسنپدراگون کوالکام تاکید دارد. اگرچه مشاهده تراشه اسنپدراگون 835 بر روی یک دستگاه دارای سیستم عامل ویندوز 10 بسیار هیحان‌انگیز است، اما نتایج به دست آمده از بنچمارک Geekbench نشان می‌دهد عملکرد تراشه اسنپدراگون 835 حین استفاده از پلتفرم ویندوز در حد انتظار نیست و در مقایسه با زمان استفاده از آن در دستگاه‌های اندرویدی ضعیف‌تر است.

تراشه اسنپدراگون 835؛ مغز متفکر پرچمداران سال 2017 بر روی ویندوز 10 گل کاشت! +تصاویر

ویندوز را اغلب به عنوان یک سیستم عامل 32 بیتی می‌شناسند. مایکروسافت پیش از این نیز چندین مرتبه تلاش کرد پلتفرم خود را بر روی سایر معماری‌ها به کار ببرد، اما هیچ‌کدام یک از این پروژه‌ها تاکنون به اندازه زمان استفاده از ویندوز در دستگاه‌های دسکتاپ مفید و کارآمد نبوده است. پروژه ویندوز آر تی یکی از این نمونه‌ها است.

تراشه اسنپدراگون 835؛ مغز متفکر پرچمداران سال 2017 بر روی ویندوز 10 گل کاشت! +تصاویر

ویندوز آر تی در واقع نسخه‌ای از ویندوز 8 مایکروسافت است و برای اجرا بر روی دستگاه‌های دارای پردازنده‌های مجهز به معماری ARM در نظر گرفته شده بود. هیچ‌کدام یک از نرم افزارهای دسکتاپ (به جز موارد پیش‌فرض) بر روی آن اجرا نشده و تمامی برنامه‌های این سیستم عامل منحصربه‌فرد هستند. این پروژه چنان ناموفق بود که مایکروسافت احتمالا آرزو می‌کند برای همیشه از تاریخ حذف شود!

 تراشه اسنپدراگون 835؛ مغز متفکر پرچمداران سال 2017 بر روی ویندوز 10 گل کاشت! +تصاویر

عملکرد تراشه اسنپدراگون 835 بر روی ویندوز 10 به مراتب از اندروید ضعیف‌تر است

اما معماری ARM علاوه بر گسترده بودن به خاطر استفاده از آن در تمامی گوشی ها و تبلت ها مزایای دیگری نیز دارد. برخلاف میل اینتل،‌ نمی‌توان از برخی ویژگی‌های این دسته از پردازنده‌ها همچون کوچک بودن و همچنین کم‌مصرف و بهینه بودن چشم‌پوشی کرد. دقیقا به همین دلیل مایکروسافت با وجود شکست خوردن هیچ‌گاه از تلاش برای بهینه کردن ویندوز به منظور استفاده بر روی پردازنده‌های دارای معماری ARM دست نکشیده است. این شرکت همچنان در همکاری با کوالکام سعی دارد پلتفرمش را برای استفاده بر روی دستگاه‌های موبایل بهینه کند.

با وجود این تلاش‌ها، به نظر می‌رسد مایکروسافت هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده است، چرا که بر اساس اطلاعات به دست آمده از بنچمارک Geekbench، عملکرد تراشه اسنپدراگون 835 حین استفاده از ویندوز 10، ضعیف‌تر از زمان استفاده از آن بر روی پلتفرم موبایل گوگل است.

تراشه اسنپدراگون 835؛ مغز متفکر پرچمداران سال 2017 بر روی ویندوز 10 گل کاشت! +تصاویر

امتیاز آن حین پردازش به صورت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب 1202 و 4263 بوده است، در حالی که عملکرد تراشه اسنپدراگون 835 بر روی دستگاه‌های اندرویدی، حین پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای 2200 و 7700 است.

عدم توانایی مایکروسافت برای بهینه‌سازی ویندوز به منظور استفاده بر روی تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام مایه ناامیدی است. کاهش عملکرد تراشه اسنپدراگون 835 تا این اندازه سبب می‌شود سایر مزیت‌های استفاده از پردازنده‌های دارای معماری ARM دیگر دیده نشوند. از نظر نرم افزاری، استفاده از ویندوز 10 از ویندوز آر تی بسیار بهتر است، اما مایکروسافت باید سخت افزاری مناسب برای اجرای این سیستم عامل بر روی دستگاه‌های موبایل پیدا کند.

 

منبع: جام‌جم آنلاین

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *