همکاری جهانی پژو و هوآوی برای ساخت اتومبیل های هوشمند

18:35 - 26 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۵۶۰
شرکت خودروسازی فرانسوی پژو-سیتروئن همکاری خود را برای تولید خودروی هوشمند با غول مخابراتی چینی هوآوی، در مقیاسی جهانی آغاز می کند.

همکاری جهانی پژو و هوآوری برای ساخت اتومبیل های هوشمندبه گزارش گروه فضای مجازی ،  شراکت و همکاری پژو و هوآوی جهانی خواهد بود. پژو-سیتروئن روز سه شنبه 14 نوامبر از ایجاد یک پلتفرم مشترک با هوآوی برای تولید و تجهیز و تامین امنیت خودروهای هوشمند خبر داد.

امنیت داده ها و خدمات یکی از چالش های اصلی توسعه خودروهای هوشمند است که پژو برای رویارویی با آن، هوآوی را به عنوان شریک خود برگزیده است.

این دو شرکت با یکدیگر قصد توسعه یک پلتفرم به نام CVNP (مخفف عبارت Connected Vehicle Modular Platform) را دارند که بر پایه IoT (اینترنت اشیا) کار می کند و امکان اتصال چندین قسمت مختلف را فراهم می کند ضمن اینکه امنیت آن را تامین می کند.

از جمله خدماتی که این پلتفرم ارائه می دهد می توان به اطلاعات ترافیک، کنترل از راه دور، فعالی و غیر فعال کردن خدمات، شناسایی خودرو از راه دور، شارژ باتری و سیستم های اشتراک گذاری خودرو اشاره کرد. گیل لوبرن، مدیر تحقیقات و توسعه پژو در رابطه با این همکاری می گوید :« هدف ما اتصال خودرو به دنیای اینترنت است.»

اولین نمونه های این پلتفرم جدید از سال 2018 برای مشتریان اروپایی و چینی پژو و سپس سایر نقاط دنیا عرضه خواهد شد.

 

منبع: خودروکار

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *