رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تعیین قیمت 3 محصول لبنی در انتظار تصمیم ستاد تنظیم بازار/ وزیر صنعت هم نتوانست تعرفه بازار عراق را کم کند

11:56 - 28 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۵۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
دبیر انجمن صنایع لبنی تعیین قیمت 3 محصول لبنی گفت: سازمان حمایت نظر خود را در این باره هفته گذشته به ستاد تنظیم بازار اعلام کرده و در نوبت دستور جلسه قرار دارد و هنوز چیزی از سوی این ستاد اعلام نشده است.

تعیین قیمت 3 محصول لبنی در انتظار تصمیم ستاد تنظیم بازار/ وزیر صنعت هم نتوانست تعرفه بازار عراق را کم کندرضا باکری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره تعیین قیمت سه محصول لبنی شیر، ماست و پنیر اظهار کرد: سازمان حمایت نظر خود را در این باره هفته گذشته به ستاد تنظیم بازار اعلام کرده و در نوبت دستور جلسه قرار دارد و هنوز چیزی از سوی این ستاد اعلام نشده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه درخواستی برای افزایش قیمت ارائه نکردیم گفت: ما درخواست حسابرسی دفاتر مالی شرکت‌های لبنی را دادیم تا بهای واقعی محصولات لبنی از طریق حسابرسی به دست آید.

وی با بیان اینکه در این بررسی احتمال تغییر نکردن قیمت‌ها نیز وجود دارد، افزود:، اما در خصوص کاهش قیمت با توجه به اینکه میانگین سود صنعت طی چند ساله اخیر حدود ۱.۸ درصد بوده بعید است این اتفاق صورت بگیرد.

باکری در پاسخ به این سئوال که آیا بازار کشش افزایش قیمت جدید را دارد یا خیر بیان کرد: شرایط عمومی جامعه به گونه‌ای است که کشش رشد قیمت‌ها را ندارد و شرکت‌ها ناچارند با قیمتی که تقاضا می‌پذیرد کنار بیاید.

دبیر انجمن صنایع لبنی درباره بازار عراق نیز گفت: تعرفه بازار عراق همچنان بالا است و تغییری نکرده و حتی سفر وزیر صنعت نیز تاثیری نگذاشته و عراقی‌ها زیر بار کاهش تعرفه نرفتند.

وی ادامه داد: شرکت‌های لبنی با توجه به اینکه سرمایه گذاری سنگینی طی چند سال گذشته بر روی بازار عراق انجام داده‌اند، فعلا با همین تعرفه بالا، صادرات را انجام می‌دهند تا دولت تصمیم مقتضی را بگیرد.

باکری افزود: به دولت درخواست پرداخت مشوق‌های صادراتی معادل مابه التفاوت افزایش‌ها را طبق قانون برنامه ششم و دستورالعمل‌های ستاد اقتصاد مقاومتی داده‌ایم و منتظر تصمیم دولت در این باره هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *