۹۳۸۸ مجروح و ۴۳۶ کشته در زلزله / نایلون و وسایل گرمایشی مهم‌ترین نیاز روز‌های آتی زلزله زدگان

10:35 - 25 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۳۲۵
تاکنون تعداد مصدومان زلزله کرمانشاه ۹۳۸۸ نفر، و فوت شدگان ۴۳۶ نفر رسیده است.

۹۳۸۸ مجروح و ۴۷۴ کشته در زلزله کرمانشاه/ کمبود امکانات در مناطق زلزله زدهبه گزارش خبرنگار جامعه ، در حالی که چهار روز از زلزله کرمانشاه می‌گذرد، همچنان روند امداد رسانی و آوار برداری ادامه دارد. این در حالی است که هنوز نیاز به تأمین غذا، پوشاک، چادر، پتو و سایر وسایل احساس شده و از نظر بهداشتی نیاز به تأمین سرویس بهداشتی وجود دارد.

براساس گزارش سازمان اورژانس این حادثه تاکنون ۴۳۶ کشته برجای گذاشته است.

 اخبار سومین روز حادثه زلزله کرمانشاه

اخبار روز دوم امدادرسانی را می توانید از اینجا بخوانید. 

اخبار روز اول زلزله کرمانشاه

اسامی ۳۵۷ نفر از جانباختگان زلزله کرمانشاه

 

حضور فوریت‌های پزشکی به همراه تیم متخصص پزشکی در بین روستا‌های اهل سنت در دورترین نقطه صفرمرزی سرپل ذهاب جهت خدمات دهی به زلزله زدگان سرپل ذهاب/این روستا در فاصله ۴ کیلومتری مرز عراق قرار دارد
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۲۲:۰۲

۹۳۸۸ مجروح و ۴۳۶ کشته در زلزله / نایلون و وسایل گرمایشی مهم‌ترین نیاز روز‌های آتی زلزله زدگان

گزارش خبرنگار اعزامی میزان به سرپل ذهاب حاکی از آنست که علیرغم ادعای برخی از مسئولین برق همچنان قطع است
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۸:۲۵
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']
 
var player = videojs('player_778412_1396700',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/1396700',{},function (data) {}); }));
 
var player = videojs('player_923327_1396703',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/1396703',{},function (data) {}); }));
آخرین آمار تلفات زلزله استان کرمانشاه ۴۳۶ نفر اعلام شد/ ٣ نفر مجهول الهویه هستند
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۸:۰۹

پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۳۶ نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهر‌های مختلف به شرح زیر است:

سرپل ذهاب: ۳۱۷
اسلام آباد غرب: ۲۳
کرند: ۱۴
قصر شیرین: ۲۸
جوانرود: ۳
ثلاث: ۱۵
معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: ۳۳
صحنه: ۳

از جان‌باختگان مجهول الهویه نمونه DNA برای آزمایش ژنتیک برداشته شده است.

شایان ذکر است تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می‌شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.

فرماندار قصرشیرین گفت: آب بخش‌هایی از شهر قصرشیرین وصل است و انشالله بزودی آب سایر بخش‌ها نیز وصل خواهد شد.
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۶:۲۸

"فرامرز اکبری" فرماندار قصر شیرین در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) گفت: در زمینه برق هیچگونه مشکل نداری و در همان ساعات اولیه وقوع زلزله با تلاش همکار آن است اره برق مشکل قطعی برق برطرف شد.
وی افزود: بخش‌هایی از سیستم آب بدلیل خمیدگی لوله‌ها آسیب جدی دیده است.

وی تصریح کرد: با این اوصاف شرکت آب و فاضلاب با کمک استان‌های معین در حال تعمیر لوله ها، و در حال تلاش شبانه روزی برای بازسازی شبکه و تعمیر آن هستند.

فرماندار قصرشیرین گفت:، اما آب در بخش‌هایی از شهر همچنان قطع است چرا که مسیر لوله‌ها در مسیر امواج زلزله بوده و آسیب جدی دیده است.

اکبری خاطرنشان کرد: با این حال آب بخش‌هایی از شهر نیز وصل است و بخش‌های باقیمانده نیز انشالله بزودی وصل خواهد شد.

وی در مورد آبرسانی سیار به برخی روستا‌ها گفت: آب رسانی سیار به روستا‌ها و توزیع آب بسته بندی به خوبی پیش می‌رود و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

گفتنی است، روابط عمومی وزارت نیرو برای بررسی علت قطعی آب در برخی از نقاط شهر قصرشیرین که مورد ادعای فرماندار شهرستان است، بلافاصله با "میثم جعفرزاده" مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو تماس گرفت و صحت این امر را جویا شد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل وزارت نیرو در توضیح این امر گفت: ۲۴ ساعت پس از وقوع زمین لرزه در قصرشیرین بلافاصله آب این شهر وصل شد، اما با توجه به آسیب خط لوله اصلی و پس لرزه‌های مکرری که در این شهر وجود دارد دوباره بخش‌هایی از این خطوط آسیب دیده دچار مشکل می‌شوند و برای رفع این آسیب‌های جزیی لازم است، یکی دو ساعت در طول شبانه روز بصورت مقطعی آب قطع شود.

وی تاکید کرد: از نظر تامین آب در شهر قصرشیرین هیچ مشکل وجود ندارد و قطعی مقطعی در برخی از نقاط بدلیل آسیب‌هایی است که در نتیجه پس لرزه‌های موجود بر شبکه آب این شهر وارد می‌شود.

بازگشت 25 مصدوم درمان شده به کرمانشاه
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۴:۴۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی‌ همدان اعلام کرد:  ۱۲۵ مصدوم زلزله از طریق اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به مراکز درمانی استان همدان منتقل شدند.

وی افزود:  ۲۵ نفر از مصدومان، درمان و با حال عمومی خوب به استان کرمانشاه اعزام شدند.

 

پایان اسکان اضطراری زلزله زدگان در کرمانشاه
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۴:۴۴

معاون امدادو نجات جمعیت هلال احمر گفت: مرحله اسکان اضطراری زلزله زدگان امروز به پایان می رسد.

وی تأکید کرد: در صورت مشاهده و اطلاع از وضعیت محدود امدادرسانی در روستا یا منطقه ای با 112 در تماس باشید.

جلوگیری از پناه به خانه های آسیب دیده کرمانشاه، در بارندگی
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۴:۳۸

سخنگوی سازمان مدیریت بحران تاکید کرد: بدلیل پیش رو بودن باران در روزهای آتی، کمک های غیر نقدی مردمی روی نایلون و وسایل گرمایشی متمرکز شود.

وی افزود: در زمان بارش،چادرها باید در مکان هایی نصب شوند که در مسیر سیلان قرار نداشته و در صورت ریزش باران، از  پناه بردنئ مردم  به خانه های آسیب دیده جلوگیری شود.

اعزام تیم های روانشناسی به مناطق زلزله زده
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۳:۳۹

سردار منتظرالمهدي از اعزام تيم هاي روانشناسي و مددكاران اجتماعي ناجا به مناطق زلزله زده خبر داد و تسكين آلام روان شناختي زلزله زدگان را  مستلزم ياري رساني تخصصي و فوري به آنان دانست.

فارق از مناطق زلزله زده، مدارس استان کرمانشاه در هفته آینده باز است
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۳:۳۴

آموزش و پرورش کرمانشاه : روز شنبه 27 آبان تمام مدارس استان کرمانشاه  به غیر از شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی باز است.

لسیت اقلام موردنیاز زلزله زدگان استان کرمانشاه
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۲:۳۰

لیست اقلام مورد نیاز در روز چهارم زلزله زدگان کرمانشاه اعلام شد:

۱. پتوی سالم و تمیز
۲. لوازم گرمایشی
۳. چادر
۴. کنسرو و خشکبار و آب معدنی
۵. لوازم بهداشتی
۶. داروهای ضروری
۷. شیر خشک و وسایل بهداشتی نوزاد
۸.نایلون ضخیم رولی و متری
۹.کیسه خواب
۱۰.پکنیک / هیتر / کپسول
۱۱.کبریت / فندک / چراغ و گازهای کوچک
۱۲.کلاه گرم و کفش در سایزهای مختلف

اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استان کردستان
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۲:۲۷

اطلاعیه شماره سه مدیریت بحران استان کردستان: اداره کل مدیریت بحران استانداری کردستان در رابطه با اقلام مورد نیار زلزله زدگان اطلاعیه ای صادر کرد که به شرح ذیل است:

به یاری خداوند و همت و سخاوت مردم نوع دوست ایران و بخصوص اهالی نجیب و خیّر کردستان، کمک های غذایی به زلزله زدگان ۲۱ آبان ماه استان کرمانشاه روند بسیار مطلوبی داشته به گونه ای که هم اکنون نیاز به مواد خوراکی و آشامیدنی در منطقه تا حد بسیار زیادی برطرف شده است.


آنچه اکنون و به دلیل برودت هوا در مناطق حادثه دیده در اولویت تامین قرار دارد اقلامی چون چادر، نایلون جهت پوشش چادر، پتو، موکت، لباس گرم بخصوص لباس کودک و همچنین وسایل گرمایشی است.


بنابراین از عموم مردم عزیز کردستان استدعا دارد برای تامین نیازهای واقعی زلزله زدگان، کمک های انسان دوستانه خود را به سمت تامین نیازمندی های واقعی حادثه دیدگان سوق دهند.


کمک های نقدی هموطنان عزیز نیز از طریق شماره حساب 99999 جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای زلزله زدگان جمع آوری می شود.

افزایش ترافیک ناشی از ارسال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۲:۲۲

یک آتش نشان حاضر در مناطق زلزله زده کرمانشاه در گفت و گو با میزان: مردم کمک های خود را تجمیع کرده و یکباره ارسال کنند.

وی افزود: تردد زیاد خودروها باعث ایجاد ترافیک و افزایش تصادفات شده است. بنابراین هموطنان کمک های خود را در مراکز جمع آوری کمک تجمیع کرده و سپس ارسال کنند.

ایست قلبی یک امدادگر در حین کمک به مردم زلزله زده
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۲:۲۰

روابط عمومی هلال احمر استان کرمانشاه اعلام کرد: سروان حسن نیرپور از نیروهای پایگاه هوانیروز کرمانشاه در حین امداد رسانی به زلزله زدگان در روستای کوییک مجید در منطقه ازگله به علت ایست قلبی، به شهادت رسید.

 خواهشمندیم از تردد غیر ضروری در مسیر منطقه زلزله زده جدا خودداری کنید و کمک ها را از طریق جمعیت هلال احمر ارسال کنید.

نیاز به پوشش نایلونی برای حفاظت از چادر ها در بارش باران
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۲:۱۸

روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور طی اطلاعیه ای از هموطنان نوع دوست خواست با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر برودت هوا و نزولات آسمانی در مناطق زلزله زده غرب کشور، برای حفاظت چادرها و سایر وسایل، پوشش نایلونی را در تهیه اقلام ارسالی در اولویت قرار دهند.

تصاویر مناطق زلزله زده کرمانشاه
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۱:۱۰

۹۳۸۸ مجروح و ۴۷۴ کشته در زلزله / کمبود امکانات در مناطق زلزله زده احساس می شود

حفظ امنیت در مناطق زلزله زده کرمانشاه
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۴۲

آمویی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت:هیچگونه ناامنی در شهرهای زلزله زده نداریم ضمن اینکه تمام راه های مواصلاتی به این مناطق نیز باز است و محدودیت ترافیک وجود ندارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *