آیا به‌عکس بستن ساعت و مسواک‌زدن با دست مخالف برای مغز مفید است

12:24 - 24 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۰۵۳
یک متخصص مغز و اعصاب از کالج سلطنتی پزشکان انگلستان درباره به‌عکس بستن ساعت و یا مسواک زدن با دست مخالف برای تقویت مغز توضیحاتی ارائه کرد.
آیا به‌عکس بستن ساعت و مسواک‌زدن با دست مخالف برای مغز مفید استبه گزارش گروه فضای مجازی ، برخی مواقع در فضا‌های مجازی مطالبی عنوان می‌شود که برای تمرین و تقویت مغز باید کار‌هایی از جمله به‌عکس بستن ساعت و یا مسواک زدن با دست مخالف را انجام داد، حال آیا متخصصان علوم اعصاب نیز چنین مواردی را تایید می‌کنند؟ و چه پیشنهاداتی برای تحریک مفید مغز به‌صورت علمی ارائه می‌شود؟

در این رابطه پروفسور مجتبی زارعی ــ رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و فناوری‌های شناختی کشور پاسخ داد: خیر؛ چنین مواردی (به‌عکس بستن ساعت و یا مسواک زدن با دست مخالف) که مثال زده شد کاربردی ندارد.

این متخصص مغز و اعصاب از کالج سلطنتی پزشکان انگلستان خاطرنشان کرد: بنابراین شواهدی برای اینکه این‌گونه کار‌ها فایده‌ای دارد وجود ندارد؛ و بهترین پیشنهاد در این رابطه، مطالعه، زندگی سالم از لحاظ تغذیه، ورزش و حفظ سلامت روان است که بیش از همه موارد بالا مفید است.
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *