انتقال ۹۷۰ مصدوم از طریق نیروی زمینی ارتش به بیمارستان‌های کرمانشاه

12:09 - 24 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۰۴۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی با بیان اینکه کمبود دارو و پزشک در مناطق زلزله زده نداریم، گفت،۹۷۰ مصدوم از طریق مرکز پزشکی نیروی زمینی به بیمارستان‌های استان کرمانشاه منتقل شده است.
انتقال ۹۷۰ مصدوم از طریق نیروی زمینی ارتش به بیمارستان‌های کرمانشاهبه گزارش گروه سیاسی ، دکتر شهنام بابلی در مورد روند ارایه خدمات پزشکی به مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: ارتش و بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه بعد از وقوع زلزله در منطقه آسیب دیده حضور یافت و تیپ ۱۸۱،۲۸۱،۳۵ و ۷۱ برای ارایه خدمات مختلف و آوار برداری در مناطق زلزله زده حضور یافتند.

وی افزود: تیم بهداشت و درمان نیروی زمینی ابتدا با ۱۵ نفر در منطقه حاضر شد و اکنون تیم پزشکی نیروی زمینی با ۱۴۰ پزشک متخصص؛ خدمات پزشکی مختلفی را به مردم آاسیب دیده ارائه می‌دهند.

دکتر بابلی با بیان اینکه یک بیمارستان صحرایی ۶۰ تخت خوابی در سر پل ذهاب دایر شده است، گفت: این بیمارستان شامل بانک خون، سی سی یو،‌ای سی یو است. در روز گذشته یک کودک دختر در این مرکز درمانی به دنیا آمد و یک جراحی مغز برای یک زن انجام شد.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۹۷۰ بیمار از مرکز بهداشت و درمان نیروی زمینی در سر پل ذهاب و پادگان ابوذر به بیمارستان‌های کرمانشاه منتقل شدند.

طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی ارتش، دکتر بابلی با بیان اینکه پیک مراجعه مصدومان زلزله دیده را پشت سر گذاشتیم، گفت: همکاران پزشک ما در هلال احمر و سپاه نیز در منطقه حضور فعال دارند و هیچ کمبودی به لحاظ ارایه خدمات پزشکی و دارو در مناطق زلزله زده نداریم.

وی در مورد بیمارستان تخریب شده شهدای سر پل ذهاب گفت:‌ این بیمارستان کاملا تخریب شده و غیر قابل سکونت است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه کار امداد به مصدومان به پایان رسیده و اکنون الویت اسکان حادثه دیدگان است اظهار کرد، تمامی مراجعه کنندگان به مراکز بهداشت و درمان به طور رایگان خدمات پزشکی و دارویی را دریافت می‌کنند و تمام مراجعه کنند گان مورد معاینه پزشکی قرار می‌گیرند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *