لزوم امداد رسانی به 7 شهر و 1960 روستای زلزله زده/ ممکن است اقلام امدادی هنوز به برخی نقاط نرسیده باشد

10:41 - 24 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۰۰۷
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: ممکن است هنوز اقلام امدادی به برخی مناطق زلزله زده نرسیده باشد اما 1960 روستا دچار خسارت شده اند و کار امدادرسانی سخت است.

لزوم امداد رسانی به 7 شهر و 1960 روستای زلزله زده/ ممکن است اقلام امدادی هنوز به برخی نقاط نرسیده باشدرضا محمودیان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، اظهار داشت: در مجموع 7 شهرستان و 1960 روستا در زلزله آسیب دیدند. رسیدگی و خدمات دهی به این حجم از روستاها با توجه به پراکندگی آنها کار آسانی نیست. 

وی ادامه داد: در ابتدای کار نمی توانیم به همه برسیم. نخستین کار ما امداد و نجات بود که بی سابقه ترین عملیات امداد و نجات انجام شد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: امکانات اولیه موجود در استان را در دقایق اولیه به مناطق زلزله زده  ارسال و سپس  کمک های هلال احمر از مرکز به دست ما رسید. روزانه کار امدادرسانی را انجام داده و کمک ها و تجهیزات به مناطق زلزله زده ارسال می شود. 

محمودیان تاکید کرد: برای اینکه اقلام امدادی به دست زلزله زدگان واقعی برسد جلسه ای ویژه در استانداری برگزار و شخص استاندار کرمانشاه مسئولیت نظارت بر توزیع را برعهده گرفت. ما برای بحران آمادگی داریم اما وقتی زلزله ای با این حجم رخ داده و آب، برق و گاز قطع می شود، امدادرسانی با مشکل روبرو می شود. 

به گفته وی برخی از روستاهای زلزله زده نیز به امداد و کمک نداشتند و دو شهر سرپل ذهاب و ثلاث بابا جانی نیاز فوری به کمک دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در مورد کمک به "ازگله" گفت: در برخی نقاط مردم شخصا برای امدادرسانی وارد شده و موجب شده اند که اقلام امدادی در آن مناطق بیش از سایر نقاط باشد. ممکن است مناطقی باشد که هنوز اقلام امدادی به آنجا ارسال نشده باشد. 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *