امروز؛ میزبانی تهران از ۳۱ مصدوم زلزله کرمانشاه با ۲۲ همراه/ اختصاص تنخواه‌گردان برای ایاب و ذهاب همراهان + اقدامات استانداری

10:51 - 24 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۹۸۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
مدیر کل بحران استانداری تهران گفت: صبح امروز۳۱ مصدوم با ۲۲ نفر همراه با هواپیما برای مداوا وارد استان تهران شدند و به دستور استاندار تهران مبلغی به‌عنوان تنخواه گردان در قالب کارت هدیه به همراهان اهدا شد تا برای ایاب و ذهاب در تهران استفاده کنند.

استانداریحسین الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی در خصوص برنامه‌های انجام شده و در دست اقدام استانداری تهرا برای آسیب‌دیدگان کرمانشاه بیان کرد: در پی وقوع حادثه ناگوار زلزله کرمانشاه، به دستور استاندار از ۲۲ آبان ماه، ستاد استانی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور را در اداره کل فرودگاه‌های کشور، تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: در این ستاد نمایندگانی از استانداری، هلال‌احمر، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی و راهداری حضور دارند که از آن روز تاکنون به نیازسنجی و تأمین مایحتاج مورد نیاز آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه پرداخته‌ایم.

مدیر کل بحران استانداری تهران خاطرنشان کرد: صبح امروز ۳۱ مصدوم با ۲۲ نفر همراه با هواپیما وارد استان تهران شدند که آنها را در بیمارستان‌های امام حسین(ع)، امام خمینی(ره)، لقمان، مرکز طبی اطفال، هفت تیر، بعثت، بقیه الله(عج)، حضرت رسول(ص)، سینا، شریعتی، طالقانی و فیروزگر جهت درمان و مداوا اسکان داده‌ایم. تعداد۲۶۸ مصدوم زلزله کرمانشاه تاکنون در بیمارستان‌های استان تهران تحت مداوا و درمان هستند.

الماس تأکید کرد: برای اسکان همراهان مصدومان زلزله هم با آموزش و پرورش استان تهران و شهرداری هماهنگ کردیم که آموزش و پرورش خانه‌های معلم را در اختیار ما قرار دادند و شهرداری تهران نیز مراکزی برای اسکان برخی از این همراهان اختصاص دادند. همچنین به دستور استاندار تهران مبلغی به‌عنوان تنخواه گردان در قالب کارت هدیه به همراهان اهدا شد تا برای ایاب و ذهاب در تهران استفاده کنند.
 
وی افزود: از ۲۲ آبان ماه تا امروز ارسال اقلام و مایحتاج خوراکی و مصرفی را به‌صورت هوایی و زمینی به کرمانشاه در دستور کار داشته ایم. در یک مرحله سه هزار و ۵۰۰ تخته موکت ۱۲ متری به این مناطق فرستاده ایم و امروز هم ۸۰۰ تخته موکت ۶ متری موکت، هزار و ۸۰۰ تخته پتو، شش هزار و ۱۵۰ کیلو نایلون برای روی چادر‌ها برای جلوگیری از نفوذ باران، دو هزار و ۳۰۰ ظرف یکبار مصرف،هزارو ۹۲۵ چادر فرستادیم.
 
مدیر کل بحران استانداری تهران تأکید کرد: از دو روز گذشته نیز ستاد‌های شهرستانی‌ ما به ریاست فرمانداران برای جذب کمک‌های مردمی تشکیل شده است تا آب معدنی، پتو، کنسرو، چای، قند و اقلام اینچنینی جمع آوری شود. البته با فرمانداری‌ها صحبت شده تا با اتحادیه‌ها هماهنگ کنند البسه گرم و نو در گروه‌های سنی نوزادان، خردسالان، نوجوانان و جوانان را در دستور کار تهیه قراردهند که برای امروز و فردا ارسال کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *