«فاکس اسپورتس آسیا»: از آزمون، انصاری‌فرد و جهانبخش روزی به مانند دایی‌ها، نکونام‌ها و کریمی‌ها یاد خواهد شد

20:31 - 23 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۸۶۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بر اساس تحلیل یک شبکه تلویزیونی، تیم تحت‌هدایت کارلوس کی‌روش می‌تواند در جام جهانی پیش‌رو برای رقبایش دردسرساز شود.

به گزارش گروه ورزشی ، گابریل تان، سردبیر شبکه تلویزیونی «فاکس اسپورتس آسیا» در گزارشی با عنوان « تیم ملی روی فرم ایران می‌تواند در جام جهانی 2018 دردسرساز شود»، نگاهی انداخته به اینکه چرا تیم ملی فوتبال ایران را که از جام جهانی برزیل به بعد در 38 بازی 27 برد کسب کرده، نباید در جام جهانی 2018 روسیه دستکم گرفته شود.

در گزارش گابریل تان آمده است:

با پیروزی یک بر صفر شب گذشته (دوشنبه) ایران مقابل ونزوئلا در دیداری دوستانه، تیم ملی اکنون به رکورد شکست‌ناپذیری در 10 بازی اخیرش رسید و با نزدیک شدن به رقابت‌های جام جهانی 2018 که تابستان آینده به میزبانی روسیه برگزار خواهد شد، تیم خوبی را شکل داده است.

تیم ملی روی فرم ایران می‌تواند در جام جهانی 2018 دردسرساز شود

تیم ایران، پس از روسیه میزبان و برزیل قهرمان پنج دوره جام جهانی، در ماه ژوئن سومین تیمی شد که بلیت سفر به روسیه را گرفت. از مزیت‌ صعود زودهنگام به جام جهانی، داشتن فرصت بیشتر برای آماده‌سازی و سر و سامان بخشیدن به تیم برای حضور در بزرگترین صحنه فوتبالی جهان است.

قابل تحسین است که ایران با وجود راهیابی به جام جهانی، همچنان به کسب نتایج مثبت خود ادامه می‌دهد. از زمانی که ایران در ماه مارس در دیداری دوستانه با نتیجه یک بر صفر مغلوب عراق شد، آنها تا به امروز در 10 بازی طعم شکست را نچشیده‌اند و در 7 بازی از این تعداد بازی به پیروزی دست یافته‌اند.

اگر بازی با عراق را که در واقع یک بازی رسمی نبوده است را کنار بگذاریم، آخرین باری که تیم ملی ایران پس از رقابت‌های جام جهانی 2014 متحمل شکست شده است، به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا بازمی‌گردد که توسط همین تیم عراق در ضربات پنالتی تن به شکست داد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

تیم ملی روی فرم ایران می‌تواند در جام جهانی 2018 دردسرساز شود

ایران پس از باخت 3 بر یک مقابل بوسنی و هرزگوین در تاریخ 26 ژوئن 2014 در مرحله گروهی جام جهانی برزیل، در 27 بازی به پیروزی رسیده، در 9 دیدار به تساوی رضایت داده (از جمله آن بازی که در ضربات پنالتی مغلوب عراق شد) و تنها در 2 بازی (دو بازی دوستانه مقابل سوئد و عراق) متحمل شکست شده است.

در بین این نتایج مثبت، ایران در دیداری دوستانه مقابل روسیه به تساوی یک بر یک رسید و در دیدارهای دوستانه دیگری نیز از سد مونته‌نگرو و توگو نیز گذشت و اخیراً هم در دو بازی دوستانه پیاپی مقابل پاناما و ونزوئلا به برتری دست یافت.

قطعاً نتایج در بازی‌های دوستانه خیلی ملاک نیست، بلکه مهم برای مربیان این باید باشد که تاکتیک‌های مختلف را مورد امتحان قرار دهند و از بازیکنانی استفاده کنند که قبلاً کمتر به بازی گرفته‌اند تا با بهترین ترکیب و بهترین تاکتیک پا به جام جهانی پیش‌رو بگذارند.

این درست است که دیگر نمایندگان آسیایی راه یافته به جام جهانی روسیه یعنی ژاپن، کره جنوبی و عربستان به مانند ایران از بازی‌های اخیر خود لذت نبرده‌اند. در کنار اینها تیم ملی ایران اکنون اعتماد به نفس بیشتر و روحیه برتری‌جویی پیدا کرده که نمی‌شود این را کم ارزش تلقی کرد.

تیم ملی اکنون به چشیدن طعم پیروزی عادت کرده و برای حفظ این حس، هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد.

تیم ملی روی فرم ایران می‌تواند در جام جهانی 2018 دردسرساز شود

در حالی که تا قرعه‌کشی جام جهانی روسیه که در تاریخ یکم دسامبر (10 آذر) در مسکو برگزار خواهد شد، چیزی باقی نمانده، با توجه به سیدبندی که تقریباً نهایی شده، شاگردان کارلوس کی‌روش می‌توانند با تیمهای روسیه، مکزیک و پاناما همگروه شوند. با توجه به نتایجی که تیم ملی در چند ماه اخیر و قبل از آن کسب کرده، می‌دانیم که این برای ایرانیان به چه معناست. کسب چهار امتیاز از دو بازی بیش از چیزی است که بیشتر تیم‌ها بتوانند کسب کنند.

کارلوس کی‌روش بابت کاری که در تیم ملی کرده و این تیم را به جایگاهی که اکنون در آن قرار دارد، شایسته احترام و اعتبار بخشیدن است. او تیمی سازمان یافته را شکل داده که دقیقاً می‌داند در زمین باید چه کار کند.

با این وجود در این تیم بازیکنان با کیفیتِ ستاره‌های واقعی وجود دارد و نباید تعجب کرد که تعداد قابل‌توجهی از بازیکنان تیم ملی در حال حاضر در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند، از جمله سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و علیرضا جهانبخش.

تیم ملی روی فرم ایران می‌تواند در جام جهانی 2018 دردسرساز شود

ایران با جام جهانی غریبه نیست و پیش از این چهار دوره حضور در این مسابقات را تجربه کرده است، اما شاید بهترین خاطره ایرانی‌ها، شاهکار آنها در جام جهانی 1998 فرانسه بود، جایی که تیم ملی که از حضور اسطوره‌هایی همچون علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و کریم باقری بهره می‌برد، آمریکا را شکست داد.

غیرقابل تصور نیست که بازیکنانی همچون آزمون، انصاری‌فرد و جهانبخش نیز روزی به مانند علی دایی‌ها، جواد نکونام‌ها و علی کریمی‌ها یاد شوند. آن روز می‌تواند خیلی زود فرا برسد، اگر تیم ملی موفق شود در جام جهانی روسیه به مراحل بالاتر صعود کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *