افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه کشاورزی هم پاسخگوی نیاز این حوزه نیست

15:59 - 23 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۷۷۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: اگر بودجه کشاورزی در سال ۹۷، صدرصد هم افزایش پیدا کند باز هم برای انجام کار‌های زیرساختی کم خواهد بود.

افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه کشاورزی هم پاسخگوی نیاز این حوزه نیستبه گزارش گروه سیاسی ، ابوالفضل رضوی در خصوص انتظارات و نیازها، توسعه کشاورزی در بودجه ۹۷ اظهار کرد: بحث بودجه بخش کشاورزی توسط وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود و مسئولیت بر عهده این سازمان است.

وی افزود: بعضی افراد روستا را فقط کشاورزی می‌دانند درست است که ۵۳ درصد کار روستاییان کشاورزی است، اما بقیه این میزان مربوط به صنعت، معدن و گردشگری و صنایع دستی است.

رضوی تصریح کرد: بحث صنایع تبدیلی در روستاها، صنعتی کردن بخش کشاورزی، کشت گیاهان گلخانه‌ای باید به صورت جدی مورود بررسی قرار بگیرد و ما نیز باید در کنار وزارت جهاد شاورزی کمک کننده و تسهیل کننده این امور باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: یکی از دلایلی که هیچ گاه به نرخ رشد اقتصادی مصوب در برنامه‌ای توسعه‌ای نمی‌رسیم در واقع مربوط به متناسب نبودن تخصیص اعتبارات با امکانات کشور و اولویت‌ها بوده است.

وی که با رادیو گفت وگو مصاحبه می‌کرد، اظهار داشت: متاسفانه در بخش صنایع تبدیلی، صنایع دستی کشاورزی و کشت گلخانه‌ای در بحث تخصیص بودجه سال‌های قبل به این مسائل توجه کمتری شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: بحث کم آبی یکی دلایلی است که درآمد خانوار روستایی را کاهش داده که لازم است در این خصوص هم با اختصاص ردیف بودجه‌ای مناسب این مشکل را حل کرد.

رضوی با بیان اینکه در تمام دنیا جایی وجود ندارد که به بخش کشاورزی یارانه تعلق نگیرد، افزود:یارانه به چند صورت است یکی از آن‌ها خرید کالای کشاورزی تضمینی قیمت‌های مناسب است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: اگر بودجه کشاورزی در سال ۹۷ به صورت صدردرصدی هم افزایش پیدا کند باز هم برای انجام کار‌های زیرساختی در بخش کشاورزی روستایی و عشایر این میزان کم خوهد بود.

وی در پایان گفت: اگرچه به دلایل بحث‌های محدود مالی و اقتصادی در کشور این امر ممکن نیست، اما برای رسیدن رشد اقتصادی کشور به عدد ۸ درصدی مورد نظر مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه باید کمبود‌ها در بخش کشاورزی جبران شود.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *