رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جلالی: جادوگری در فوتبال عاقبت بدی دارد که نابودی است/ در لیگ برتر هیچ ادعایی نداریم

13:59 - 23 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۷۱۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: جادوگری هم در فوتبال وجود داشته باشد عاقبت بدی دارد و ممکن است لحظه‌ای جواب بدهد اما عاقبت آن نابودی است.

به گزارش گروه ورزشی ، مجید جلالی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل صنعت نفت آبادان در هفته دوازدهم لیگ برتر اظهار داشت:ب ه همه هم‌وطنانم به دلیل زلزله تسلیت می‌گویم و با آنها همدردی می‌کنم. هر کاری از دست ما بر می‌آید برای آنها انجام خواهیم داد. برای بازی فردا برنامه داریم. سه بازیکن را در اختیار نداریم اما مجموعه بقیه بازیکنان آنقدر قابلیت دارند که مطمئن و امیدوار باشیم.

وی افزود: برای دیدار فردا مهران موسوی، مرتضی آقاخان و باسی را به دلیل مصدومیت و آرمان قاسمی را به دلیل محرومیت در اختیار نداریم اما امیدواریم مقابل تیم خوب و انرژیک صنعت‌ نفت بازی خوبی را ارائه دهیم و پیروز شویم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در مورد بحث‌های مطرح شده در روزهای گذشته پیرامون جادوگری در فوتبال گفت: ما همواره سعی می‌کنیم تمرکز تیم‌مان را به سمت هدف‌مان حفظ کنیم. من هم این موارد را می‌شنوم و پیگیری می‌کنم اما اینها چیزهای خوبی نیست، من اینجا می‌خواهم یک نکته به مربیان جوان بگویم، آنها با عشق کار می‌کنند و برخی‌هایشان فوتبال را هم خوب می‌شناسند، اما ما راه‌های غلط را به آنها نشان می‌دهیم، این چیزها (جادوگری) هم در فوتبال وجود داشته باشد، اما عاقبت بدی دارد و ممکن است لحظه‌ای باشد اما در ادامه نابودی است. من این نکته‌ای را که می‌خواهم بگویم به خاطر 40 سال تجربه‌ام است. راز موفقیت یک مربی جوان در بلندمدت که می‌تواند او را به یک مربی خوب و دانا تبدیل کند تلاش، کوشش و پشتکار است. همچنین مربیان جوان باید فنون مختلف را هم بیاموزند و حتی آنها را به صورت مکتوب یادداشت کنند، آنها باید تجربه به دست بیاورند و مجهز به مهارت‌ها و علوم مختلف شوند، برخی‌ها مادرزاد مربی هستند و اصطلاحا استعداد دارند، برخی دیگر به صورت اکتسابی این علم را به دست می‌آورند. هرکس که این موارد را داشته باشد و تلاش صادقانه‌ای انجام بدهد، دست لطف خداوند هم می‌آید و بعضی جاها به او کمک می‌کند.

جلالی ادامه داد: به جز مواردی که گفتم راه دیگری برای نتیجه گرفتن وجود ندارد، البته شاید هم چنین مواردی مانند جادوگری وجود داشته باشد اما همانطور که گفتم گذرا و مقطعی است و نمی‌تواند ادامه و عاقبتی داشته باشد.

وی در واکنش به این مساله که در برنامه 90 شب گذشته قهرمانی تیم پاس به موضوعاتی مانند جادوگری ربط داده شده است، تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم تمام تیم‌هایی که موفق شدند را به این مسائل مربوط بدانیم بدترین القا را به جامعه و جوانان داده‌ایم. این یک خطر بزرگ برای فوتبال و اجتماع ما است. آن سال پاس با کلکسیونی از بهترین بازیکنان، کادرفنی و مدیریت توانست قهرمان ایران شود. ما همچنین بهترین باشگاه‌های ایران و دنیا را شکست دادیم، اگر یک عده می‌خواهند زحمات آن همه آدم را به چیزهای دیگر ربط بدهند خودشان می‌دانند. من در ابتدای صحبت‌هایم هم گفتم که سعی می‌کنم باورهایم را بگویم، باور من هم این است اما متاسفانه بدترین القا را به جامعه فوتبال می‌کنیم. ما چرا اصرار داریم که هرکس موفق بوده یعنی کارهای دیگری انجام داده است، اینها اجتماع ما را خراب می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال پیکان با اشاره به صحبت‌های اخیر علی کریمی و جوابیه فدراسیون فوتبال راجع به فساد در فوتبال یادآور شد: کل فوتبال مثل یک اتاق شیشه‌ای است که از همه جا دیده می‌شود اگر شما غفلت کنید، خیلی سریع منعکس می‌شود اما جاهای دیگر مثل یک اتاق بتنی هستند که هر کاری که می‌کنند هیچ کس چیزی نمی‌بیند، در فوتبال هم مشکلاتی وجود دارد اما نسبت به بقیه جاها مانند سیاست، شهرداری‌ها و غیره خیلی کمتر است. شما هر جا بروید، فساد هست اما پرداختن به این موضوع هیچ کمکی به ما نمی‌کند.

جلالی تصریح کرد: من سال‌ها پیش به این موضوع ورود کردم و غرامت آن را هم دادم. ما می‌خواستیم کاری کنیم که کمک باشد اما فایده‌ای نداشت و حتی شاید وضعیت آشفته‌تر هم شد. الان هزاران تریبون وجود دارد و افراد می‌توانند تفکرات خودشان را در تریبون‌های گران و ارزان بگویند اما چیزی که برای فوتبال ما بهتر است این است که ما القاهای بهتری به جوانان و مردم بدهیم.

وی در مورد سبک بازی زیرکانه پیکان در هفته‌های گذشته گفت: الان در همه جای دنیا یک فوتبال صبورانه، سختکوشانه و بسیار زیرکانه انجام می‌دهند و این در دنیا مرسوم شده است، شما تیم‌هایی مثل ایتالیا، هلند و حتی تیم ملی خودمان را ببینید، الان یک فوتبال قوی، محکم، با حوصله و زیرکانه را انجام می‌دهند و در دیدارهای اخیر هم دیدید که تیم ملی کشورمان با این شاخصه‌ها توانست نتیجه بگیرد. ما حتی شاید اوج این شاخصه‌ها را هم در جام جهانی ببینیم که یک شاخصه مطلوب و طبیعی هستند. ما تیم‌مان را طوری چیدیم که اگر یار نداشته باشیم، هم خودمان راحت باشیم و هم بازیکنان بدانند که باید چه کارهایی انجام دهند.

سرمربی تیم فوتبال پیکان ادامه داد: ما در لیگ برتر هیچ ادعایی نداریم آن هم در لیگی که یک ماه تعطیل می‌شود و سپس بازی‌ها شروع می‌شود، هر کدام از این تعطیلی‌ها می‌تواند شرایط تیم‌ها را دگرگون کند. این تعطیلی‌ها برای یک تیم خوب و برای تیم دیگر بد است. ما هدف‌گذاری مشخصی داریم که همیشه در حال پیشرفت و خوب باشیم و هیچ ادعایی هم نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ،این در حالی است که نشست خبری فرازکمالوند سرمربی صنعت نفت هم لغو شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *