برق‌رسانی به 60 درصد روستاهای زلزله‌زده / روشنایی معابر اولویت نخست شرکت توانیر

11:59 - 23 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۶۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل توانیر گفت: با توجه به اسکان هموطنان زلزله‌زده در خیابان‌ها اولویت نخست برق‌رسانی معابر بودند که با تلاش‌های صورت گرفته 100 درصد معابر و خیابان‌ها به شبکه برق متصل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، آرش کردی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای برقرارسازی برق در مناطق زلزله‌زده گفت: با اقدامات صورت گرفته توانستیم جریان برق را در شبکه فشار متوسط و شبکه‌های اصلی برقرار کنیم و در زیرساخت‌های اصلی با مشکل مواجه نباشیم.

وی افزود: در شرایط فعلی برق‌دار کردن معابر به دلیل اسکان افراد از اولویت‌های ما بوده که بر همین اساس می‌توان گفت 100 درصد معابر و خیابان‌ها از روشنایی برخوردار هستند و در کنار آنها 60 تا 65 درصد روستاها نیز به شبکه برق کشور وصل شده‌اند.

کردی عنوان کرد: رسیدگی به روستاها نیاز به زمان بیشتری دارد و همچنین برای آن آواربرداری‌ها نیز زمان ارائه خدمات را از سوی شرکت ما به هموطنان زلزله‌زده‌مان اضافه می‌کند.

مدیر عامل توانیر عنوان کرد: در خصوص برق‌رسانی به واحدهای مسکونی نیز باید این نکته را یادآور شد که امکان برق‌رسانی به آنها پس از اتمام بازسازی و نوسازی ساختمان‌ها صورت خواهد گرفت.

کردی در خصوص 40 درصد باقیمانده از روستاهایی که هنوز از نعمت برق بی‌بهره‌اند گفت: این روستاها با تخریب کلی یعنی بیش از 80 درصد مواجه اند به همین دلیل برق‌رسانی به آنها با مشکلات متعددی روبرو است به همین خاطر اولویت ما روستاهای کمتر تخریب‌ شده است. البته گفتنی است روستاهای باقیمانده پس از بازسازی در اولین فرصت به مشترکینشان برق‌رسانی خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *