"افغانستان" تدابیر امنیتی بیشتری برای مرز مشترک با پاکستان در نظر بگیرد

8:02 - 24 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۶۳۸
سخنگوی ارتش پاکستان گفت: اسلام‌آباد برای خلأ امنیتی در مرز مشترک با افغانستان بهای سنگینی می‌پردازد و بابت ناامنی در این منطقه نگران است.

به گزارش سرویس بین الملل ، آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: کشورش برای خلأ امنیتی در مرز مشترک با افغانستان بهای سنگینی می‌پردازد.

وی افزود: نبود تدابیر امنیتی در مرز افغانستان نگران کننده می‌باشد و همین موضوع موجب کشته شدن تعدادی از سربازان مرزی پاکستان شده است.

آصف غفور تأکید کرد: پاکستان با ایجاد موانع و احداث پست مرزی وظیفه خود را برای تأمین امنیت مرز مشترک انجام داده است.

به گزارش رادیو پاکستان، سخنگوی ارتش پاکستان گفت: امنیت شهروندان و سربازان هر دو کشور اهمیت یکسانی دارد بنابراین انتظار داریم افغانستان تدابیر امنیتی بیشتری برای مرز مشترک با پاکستان در نظر بگیرد.

ارتش پاکستان از کشته شدن دو سرباز این کشور توسط شبه نظامیان در جریان حمله به پست‌های مرزی واقع در مرز افغانستان خبر داده است.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان،پست‌های نظامی در منطقه باجور ایجنسی از مناطق قبایلی هدف حمله شبه‌نظامیان قرار گرفت.

طبق این گزارش در جریان حمله به پست‌های مرزی پاکستان 10 تروریست کشته شدند.

طالبان پاکستان با پذیرفتن مسئولیت این حمله تروریستی اعلام کردند، زمانی که نظامیان پاکستانی در مرز بین 2 کشور در حال ایجاد موانع و حصارکشی بوده‌اند، آنها را هدف قرار داده‌ است.

ارتش پاکستان سعی دارد بیش از 2575 کیلومتر از مرز مشترک با افغانستان را با ایجاد موانع مرزی مسدود کند تا از ورود تروریست‌ها جلوگیری شود.

گفتنی است دولت افغانستان نسبت به حصارکشی مرز مشترک با پاکستان معترض است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *