رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیگیری مبارزه با قاچاق در اصلاح سیاست‌های اقتصادی است

10:32 - 23 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۵۹۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قاچاق از نقاط آسیب زننده به رفتارهای اقتصادی کشور است و مبارزه با قاچاق در اصلاح سیاست‌های اقتصادی باید پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، حسن یونس سینکی در دهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران. اظهار کرد: در معرض رفتارهای جدید و مدرنیته قرار گرفته ایم و باید برای اصناف در قبال آن کاری کرد.

وی افزود: در کشور ۳ میلیون واحد صنفی وجود دارد که با مدرنیته شدن تا ۱۰سال آینده چه پاسخگویی به آنها خواهیم داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۷.۵ درصد تولید ناخالص کشور در دست اصناف است که چند صد هزار میلیارد را شامل شده که این رقم کمی نیست.

سینکی با بیان اینکه قاچاق از نقاط آسیب زننده به رفتارهای اقتصادی کشور است،گفت: مبارزه با قاچاق در اصلاح سیاست‌های اقتصادی باید پیگیری شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اصناف باید در عرضه کالا در شبکه حرفه‌ای خود طوری رفتار کنند که کالای قاچاق فرصت عرضه پیدا نکند.

وی افزود: در گستره رفتارهای حرفه‌ای، مشکل از مسائل اجرایی نیست بلکه مسائل تفکر و نوع نگاه و اندیشه که برای حل مشکل در نظر گرفته می‌شود باید توجه شود.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نقاط آسیب‌زننده بر صنوف و بخش بازرگانی کشور باید احصا و برای رفع آن اقدام شود. 

سینکی با بیان اینکه بانک‌ها نقش کمی در توسعه‌یافتگی واحدهای صنفی دارند، گفت: در کشورهای توسعه یافته بانک‌ها در ایستگاه دوم کمک به واحدهای صنفی و تولیدی قرار دارند اما این رتبه در ایران در ایستگاه سی و هفتم تا چهلم است.

وی تاکید کرد: 500 هزار واحد صنفی تولیدی نیاز به نوسازی و نوین‌سازی فعالیت‌های خود دارند و باید توجه داشت امروز سهم این بخش تولیدی در اقتصاد کشور کاهش یافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *