دولت در کوتاه‌ترین مدت معضل زلزله کرمانشاه را حل خواهد کرد/ مردم خودشان باید خانه‌های خود را بازسازی کنند

9:57 - 23 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۵۷۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس جمهور در بدو ورود به استان کرمانشاه گفت: دولت در کوتاه‌ترین مدت معضل زلزله کرمانشاه را حل خواهد کرد.

دولت در کوتاه‌ترین مدت معضل زلزله کرمانشاه را حل خواهد کردبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز سه‌شنبه (23 آبان ماه) در بدو ورود به استان کرمانشاه به منظور بازدید از مناطق زلزله زده گفت: :دولت در کوتاه‌ترین مدت معضل زلزله کرمانشاه را حل خواهد کرد.

روحانی گفت: دیدار با مردم قهرمان کرمانشاه جزو آرزوهای بنده بود، منتها دلم نمی‌خواست که در چنین شرایطی که مردم ما امروز غم‌ّبار هستند و دچار مصیبت شده‌اند، به این استان سفر کنم.

وی افزود: امیدواریم باز برای روزهای خوش و افتتاح طرح‌ها در این استان به خدمت مردم کرمانشاه برسیم. چرا که مردم این دیار همواره مرزدار و مرزبان خوبی برای کشور عزیزمان بوده‌اند.

رئیس جمهور اضافه کرد: آمدن من به کرمانشاه هم به‌عنوان عرض سلام و هم عرض تسلیت به مردم کرمانشاه به‌خاطر حادثه زلزله‌ای که پیش آمد و صدها تن از هموطنان عزیزمان را به کام مرگ فرستاد و هزاران نفر را مجروح کر، بود. لذا این حادثه آلامی بود برای دل ایرانیان.

روحانی ضمن تسلیت مجدد به ملت ایران و مردم کرمانشاه تأکید کرد: باید بگویم همه مردم ما در کنار کرمانشاه هستند. هیچ ایرانی نیست که امروز به فکر مردم کرمانشاه نباشد لذا همه در کنار یکدیگر برای رفع این معضل، همه توان خودشان را به کار خواهند گرفت.

رئیس جمهور بیان داشت: بنده قبل از هرچیز می‌خواهم از ملت ایران تشکر کنم؛ از هم‌نوایی و هم‌دلی آنها و همچنین از مردم استان کرمانشاه که از لحظات اولیه به حادثه‌دیدگان کمک کرده‌اند.

روحانی ضمن تشکر از مقامات دولتی‌ها ،مقامات نظامی ،ارتش و سپاه و بسیج و هلال احمر و بخش‌های امدادی و بنیاد مسکن و همچنین وزارت کشور، وزارت بهداشت، وزرات راه و نیرو در کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: از همه کسانی که تلاش کردند تا این روزها مشکل آب مردم این منطقه را حل کنند و مردم را از زیر آوارها نجات دهند تشکر می‌کنیم همچنین بنده از امداد هوایی اعم از هواپیماها و هلی‌کوپترها که در این روزها تلاش فوق‌العاده کردند تشکر می‌کنم. لذا اگر پرواز این بالگردها نبود، مسلماً کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان در دیروز و امروز با مشکل‌ مواجه می شد.

رئیس جمهور ضمن تشکر از کشورهای همسایه ایران برای همدردی با حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه گفت: می‌خواهم به همه آسیب‌دیدگان اطمینان دهم که دولت با همه توان خود وارد عمل شده و در کوتاه‌ترین مدت ممکن تلاش خواهد کرد تا این معضل را حل و فصل کند.

روحانی با اشاره به اسکان مردم حادثه‌دیده کرمانشاه اظهار داشت:بنیاد مسکن مسئول اصلی اسکان در دوره موقت و همچنین بازسازی منازل زلزله زدگان است.لذا بنده خواهش می‌کنم همه مقامات دولتی، نظامی، خیرین و سمن‌های مردمی به کمک بنیاد مسکن آمده و اقدامی جداگانه انجام ندهند. البته این ارگان‌ها می‌توانند برای خدمات عمومی اعم از مسجد، بیمارستان و مدرسه برنامه‌ریزی کنند اما برای خانه‌های مرد باید بگویم که مردم خودشان باید خانه‌های خود را بازسازی کنند و دولت باید در این زمنیه کمک بلاعوض و وام در اختیار مردم قرار دهد. لذا ما این موضوع را در حداقل زمان ممکن تسریع خواهیم کرد تا انشاء‌الله مردم ساماندهی شوند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *