نبی: AFC صددرصد مجوز ملی ما را قبول دارد/ باشگاه‌ها سال آینده می‌توانند مجوز حرفه‌ای بگیرند

14:15 - 22 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۳۵۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس کمیته بدوی فدراسیون فوتبال گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا صددرصد مجوز ملی ما را قبول دارد.

به گزارش گروه ورزشی ،مهدی محمدنبی در خصوص دسته‌بندی باشگاه‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای، اظهار داشت: قاعدتاً آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مربوط به صدور مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا ابلاغ شده و فدراسیون فوتبال هم چارچوبی را مدنظر قرار داده است. باشگاه‌ها هم باید در این چارچوب قرار بگیرند. دسته بندی این چارچوب‌ها سه نوع است که یکسری از باشگاه‌ها مجوز حرفه‌ای دریافت می‌کنند، یکسری از باشگاه‌ها مجوز ملی می‌گیرند و دسته سوم هم باشگاه‌هایی هستند که ابتدا باید مجوز ملی دریافت کنند و سپس برای مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که تکلیف تیم‌هایی که موفق به کسب مجوز حرفه‌ای نشده‌اند، چیست، اظهار داشت: تیم‌هایی که مجوز حرفه‌ای نگرفته‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان لیگ یا مراجعه حضوری نزد دبیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، اطلاعات لازم را برای دریافت مجوز، کسب کنند. بخش حقوقی، اجرایی و فنی باشگاه‌ها می‌توانند اطلاعات را کسب کنند و به مرور زمان در سامانه داخلی مدارک خود را ثبت کرده و سپس در سامانه AFC به ثبت برسانند.
 
رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها درباره اینکه آیا باشگاه‌ها خودشان باید مدارک را ثبت کنند یا کمیته بدوی این کار را انجام می‌دهد، گفت: در موعد مقرر که هفته گذشته بود، باشگاه‌ها باید مدارک خود را در سامانه AFC ثبت می‌کردند. آنهایی که ثبت کردند، طبق مدارک‌شان مجوز حرفه‌ای و ملی گرفته‌اند، آن دسته هم که مدارک‌شان ناقص بود یا آن را ثبت نکردند، هیچ مجوزی نگرفتند. آنها باید به دبیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای مراجعه کرده و در این خصوص مشورت بگیرند. زمان وجود دارد و سال آینده پیش از بررسی دوباره مدارک، باشگاه‌ها می‌توانند مدارک خود را ثبت کنند و مجوز بگیرند.
 
نبی که با بخش خبری شبکه سه سیما صحبت می‌کرد، درباره اینکه AFC چقدر مجوز ملی ما را قبول دارد، خاطرنشان کرد: صد درصد قبول دارند. از نظر فدراسیون و سازمان لیگ حضور باشگاه‌هایی که مجوز ملی هم ندارند، در لیگ برتر بلامانع است. زمینه چینی برای این بوده، تیم‌هایی که در دسته سوم قرار گرفته‌اند بالاتر بیایند و مدارک خود را تکمیل کنند تا بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا هم شرکت کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *