سناتورهای روسی: به ترامپ اجازه نمی‌دهند روابط با "روسیه" را بهبود بخشد

14:23 - 28 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۱۹۷
مقامات پارلمانی روسیه معتقدند، دست و پای "دونالد ترامپ" برای عادی سازی روابط با مسکو و همکاری برای حل مشکلات جهانی کاملا بسته است و او قادر به بهبود روابط دو کشور نیست.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبرگزاری تاس،"فرانس کلینسوویچ" نائب رئیس کمیته امور دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا که از ضرورت مشارکت با روسیه برای حل مشکلات در جهان صحبت کرده، واقعا حاضر برای چنین همکاری است، ولی بعید است بتواند روابط با مسکو را سرو سامان دهد، برای اینکه به او چنین اجازه داده نمی شود.

وی در جمع خبرنگاران گفت: «ترامپ برای نخستین بار نیست که از تمایل خویش برای بهبود روابط با روسیه و همکاری دوجانبه برای حل مشکلات جهانی صحبت کرده و ظاهرا صادقانه این صحبت را مطرح کرده و واقعا خواستار این مسئله است. ولی مشکل اینجاست که او تنها کاری را می تواند انجام دهد که به او اجازه داده می شود. در حال حاضر اوضاع سیاسی در آمریکا اصلا خوش بیانه پیش نمی رود و دست و پای دونالد ترامپ، به خصوص جایی که موضوع روسیه در میان باشد، کاملا بسته است.»

این سناتور تاکید کرد که روسیه از طرف خود از تمامی امکانات خود برای عادی سازی روابط با آمریکا استفاده خواهد کرد، برای اینکه این مسئله به نفع همه جهان خواهد بود.

"آلکسی پوشکوف" سناتور بلندپایه دیگر روس نیز معتقد است که فراهم نشدن امکان دیدار دوجانبه تمام و کمال بین روسای جمهوری روسیه و آمریکا در نشست سران برگزار شده در ویتنام، به دلیل کوتاهی دفتر ریاست جمهوری آمریکا بود. وی در صفحه توئیتر خود نوشته است: «شکست برنامه دیدار دو جانبه پوتین و ترامپ دو علت بیشتر نمی تواند داشته باشد، یا آنها اصلا مایل به انجام چنین نشستی نبودند، یا اینکه در برنامه ریزی خود ناموفق عمل کردند.»

پیش از این "دمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین اعلام کرد که طرف آمریکایی در ویتنام تلاش میکرد تا تنها بر اساس زمان مناسب برای خود آنها قرار قطعی نشست دوجانبه رهبران دو کشور را تنظیم کرده و به برنامه دیدارهای ولادیمیر پوتین اصلا توجه نداشت.

روسای جمهوری روسیه و آمریکا تنها موفق شدند در جریان حرکت به سمت مراسم گرفتن عکس یادگاری در پایان نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی آسیا و اقیاوس آرام چند دقیقه ای «بصورت سرپایی» و در حال حرکت، با یکدیگر گفت‌وگو کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *