رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رقیب ما پرسپولیس نیست، سپیدرود است!/ نباید 3 امتیاز بازی با فولاد را فدای پرسپولیس کنیم/ با حرف زدن و مصاحبه کردن قهرمان نمی‌شویم/ تارتار با شخصیت است

9:46 - 23 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۸۱۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مدافع تیم پارس‌جنوبی جم گفت: تارتار با شخصیت و با دسیپلین است، به خوبی بازیکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از نظر روانی تیم را آماده مسابقه می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی ، هفته سیزدهم و بازی پارس جنوبی در برابر تیم پرسپولیس از بسیاری جهات حائز اهمیت و البته جذاب است.
 
بدون شک تقابل مایکل اومانیا با تیم سابقش یکی از این جذابیت‌ها است. به همین بهانه دقایقی با مایکل اومانیا گفت‌وگو کردیم.
 
اظهارات اومانیا را در مورد تیم پارس جنوبی و بازی با پرسپولیس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی را در زیر بخوانید:

*جام شهدا چطور است؟

تورنمنت خوبی است. در تعطیلات تیم ملی زمان خوبی به وجود آمد تا ما در شرایط مسابقه قرار بگیریم. در این رقابت‌ها محک جدی خوردیم و توانایی‌های بیشتری را شناسایی می‌کنیم. در بازی با سایپا هم با نفرات اصلی بازی نکردیم و اغلب ذخیره‌هایی بودند که باید محک می‌خوردند.

*چرا تیم‌تان در بازی‌های تدارکاتی نتیجه نمی‌گیرد؟

بازیکنانی در بازی‌های تدارکاتی به میدان می‌روند که در طول لیگ بازی نکرده‌اند، قرار است آنها محک بخورند. قرار نیست در بازی‌های دوستانه نتیجه بگیریم. هر چند در بازی با سایپا هم می‌توانستیم برنده باشیم. نیمه دوم اگر کمی زمان بیشتری داشت شاید حتی بازی مساوی می‌شد.

*از پیوستن به پارس‌جنوبی راضی هستی؟

قرار داد بستم و مشکلی ندارم و از همه مهمتر اینکه خوشحالم. جالب اینکه مردم جم خیلی به من لطف دارند. خوشحالم که بعد از صعود با کاستاریکا به جام جهانی با تیم پارس‌جنوبی هم صدرنشین هستم و فکر می‌کنم سال خوبی برای من است.

*به نظر می‌رسد، امسال سال شانس تو است؟

خوشحالم به خاطر همه اتفاقات خوبی که برای من افتاده است و خوشحال‌تر هستم که مردم کشورم همه می‌دانند در ایران بازی می‌کنم و ایران به جام جهانی صعود کرده است. در کل همه چیز خوب است و من هم خوشحالم.

*از رقابت با پرسپولیس بگو؟
 
رقیب ما پرسپولیس نیست. همانطور که سرمربی تیم قبلا هم گفته بود رقیب ما سپیدرود است. تیم ما واقعا باید با سپیدرود مقایسه شود نه رقیبی که سال‌ها در لیگ برتر بوده و حتی با ادعای قهرمانی وارد مسابقات شده است. با این حال تلاش می‌کنیم صدر جدول را حفظ کنیم چرا که در فوتبال هیچ آدمی از فردای خودش خبر ندارد.

*در پرسپولیس هم که بودی همین قدر خوشحال بودی؟

در مورد گذشته صحبت نکنیم بهتر است. در پرسپولیس دوران خوبی داشتم این تیم و هوادارانش را دوست دارم. هر تیم شرایط خودش را دارد و از این که الان در پارس‌جنوبی هستم، خوشحالم.

*دو هفته دیگر باید با پرسپولیس بازی کنید. احساس خاصی نداری؟

بازی با پرسپولیس مهم است، ولی مهمتر از پرسپولیس بازی با فولاد است. من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و بازی به بازی فکر می‌کنم. نباید به خاطر پرسپولیس هیجان زده شویم و سه امتیاز ارزشمند بازی با فولاد را فدای بازی با پرسپولیس کنیم. از این رو باید روی بازی با فولاد تمرکز کنیم. اگر امتیاز بازی با فولاد را از دست بدهیم در واقع شش امتیاز از دست دادیم، چراکه این سه امتیاز برای قهرمانی نیم فصل خیلی به ما کمک می‌کند.

*نتیجه بازی با پرسپولیس را چگونه پیش‌بینی می‌کنی؟

اصلا به برد و باخت و مساوی با پرسپولیس فکر نمی‌کنم. همه ما باید فعلا به فولاد فکر کنیم. البته پرسپولیس تیم قوی است، ولی هم ما و هم هوادارامان فقط باید به فولاد فکر کنیم. پرسپولیس هر ساله مدعی قهرمانی است و امسال در آسیا هم مدعی بوده است. ولی ما سال اولمان است که به لیگ برتر آمدیم؛ پس استرس ما کمتر از پرسپولیسی‌ها است.

*از فولاد هم شناخت داری؟

شناختی ندارم، ولی می‌دانم استعدادیاب است و هر سال بازیکن زیاد دارد و خیلی‌ها از این تیم آمدند. باز هم می‌گویم سه امتیاز بازی با فولاد برای قهرمانی نیم فصل خیلی به ما کمک می‌کند.

*خود را قهرمان نیم فصل می‌دانید؟

خودمان را قهرمان نیم فصل نمی‌دانیم. ولی شرایط تیم و جدول نشان داده است، می‌توانیم و این قابلیت را داریم که قهرمان نیم فصل شویم. ما خودمان باید بخواهیم که قهرمان شویم. ما در تیم ملی کاستاریکا هم کار سختی پیش رو داشتیم، ولی خومان خواستیم که به جام جهانی صعود کنیم. هیچ کس فکر نمی‌کرد کاستاریکا صعود کند. با گفتن و مصاحبه کردن پارس‌جنوبی قهرمان نمی‌شود؛ بلکه باید خودمان بخواهیم و برای قهرمنی تلاش کنیم. از این رو باید تمرکز کنیم.
 
*فکر میکنی در نیم فصل دوم هم می‌توانید همین روند را ادامه دهید؟

هر روزی که می‌گذرد باید هدف جدیدی برای خودمان ترسیم کنیم. قطعا تیم‌ها در نیم فصل دوم خود را تقویت می‌کنند و شناخت هم از تیم ما بیشتر می‌شود. با توجه به شرایط آب و هوایی که ایران دارد می‌دانم که در زمستان کیفیت زمین افت می‌کند. تیم ما روی زمین بازی می‌کند و باید هر چه می‌توانیم امتیاز جمع کنیم تا در ادامه مدعی باقی بمانیم و حداقل سهمیه آسیا را بگیریم.

*نظرت در مورد مهدی تارتار چیست؟

خیلی با شخصیت و با دسیپلین است. به خوبی بازیکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از نظر روانی تیم را آماده مسابقه می‌کند، کمتر مربی دیده‌ام این طور باشد. تاتار تمام وقتش را برای فوتبال می‌گذارد. عاشق فوتبال است و حتی در پرواز هم فیلم بازی‌ها را می‌بیند و در حال کار است.

*از نظر فنی قبولش داری؟

خیلی به فوتبال تک ضرب و تکتیکی علاقه و تاکید دارد، من خودم اینطور فوتبال را دوست دارم. شاید خیلی‌ها در ایران به ارسال‌های بلند علاقه دارند و دوست دارند توپ را بدون واسطه از دفاع به حمله برسانند ولی تارتار کار با پا را دوست دارد و حتی گلر ما محسن فروزان به عنوان یک سوییپر عمل می‌کند و توپ به او می‌دهیم و پاس می‌دهد و از عقب زمین بازی سازی تیم ما انجام می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *