رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تعیین تعرفه پرستاران به نفع دولت،مردم و بیمه‌ها است/ تأخیر یکساله وزارت بهداشت در پرداخت کارانه پرستاران

8:01 - 21 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۶۳۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعیین تعرفه پرستاران، به نفع مردم، دولت و بیمه ها است و در کاهش هزینه‌های تهیه تخت بیمارستانی، پرداخت بدهی بیمه‌ها و درمان بیماران نقش به سزایی دارد.

تعیین تعرفه پرستاران به نفع دولت، ملت و بیمه‌ها است/ تأخیر یکساله وزارت بهداشت در پرداخت کارانه پرستارانحیدر علی عابدی در گفت و گو با خبرنگار جامعه ، در خصوص تعرفه‌های پرستاری گفت: تعرفه پرستاران درچند فصل تعریف می‌شود که بخشی از آن محقق و بخشی دیگر در بلاتکلیف رها شده است. پرداخت کارانه پرستاری و خدمات مراقبت در منزل تحت پوشش بیمه‌ها باید در قالب تعرفه پرستاران تعریف و مشخص شود، اما متأسفانه در این مباحث تعرفه‌ای مشخص، وجود ندارد.

وی افزود: از سال ۱۳۹۶ وزارت بهداشت مکلف به پرداخت کارانه پرستاری در قالب تعرفه شد، اما با گذشت چندین ماه هنوز این امر محقق نشده است و تنها خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه تعریف شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: خدمات مراقبت در منزل تحت پوشش بیمه ها، منجر به کاهش هزینه‌های مردم و افزایش سود بیمه‌ها می‌شود این در حالی است که در شرایط بستری کوتاه مدت بیماران در بیمارستان و ایجاد شرایط نگهداری از آن‌ها در منازل، در هزینه‌های دولت برای تدارک تخت بیمارستانی صرفه جویی شده و هزینه بستری بیماران نیز کاهش می‌یابد همچنین بیمه‌ها در قبال پرستاری از بیماران از منفعت خوبی برخوردار می‌شوند.

وی عنوان کرد:با حمایت بیمه‌ها از پرستاری بیمار در منزل، بدهکاری بیمه‌ها به بیمارستان‌ها نیز کاهش می‌یابد بنابراین تعیین تعرفه خدمات پرستاری به نفع دولت، بیمه‌ها و مردم است و می‌تئاند تاحدی میزان بدهی بیمه‌ها را جبران کند.

عابدی اذعان داشت:خدمات پرستاری در منزل در مصوبات برنامه ششم توسعه قرار گرفته است که براساس آن وزارت بهداشت مکلف به مراقبت از بیماردر منازل شده است.

وی در خصوص پرداخت کارانه پرستاران گفت: پرداخت کارانه در قالب خدمات پرستاری از جمله وظایف وزارت بهداشت است، اما در حال حاضر وزارت بهداشت از به مدت یک سال است که به علت بدهی از پرداخت این مبالغ خودداری کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اظهار داشت: در حال حاضر اقدام جدی در خصوص تعیین تعرفه پرستاران صورت نگرفته است و تعیین قطعی این امر نامشخص است.

 


برچسب ها: وزارت بهداشت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *