موفقیت دستگاه قضا در احقاق حقوق عامه/ تشکیل ستاد «احیای دشت قزوین»/ نوسازی صنایع در دستور کار استانداری

10:45 - 21 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۵۷۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار قزوین گفت: دستگاه قضایی با همه ضعف امکانات و مشکلاتی که سد راهش بوده، تا بحال تا حدود زیادی در احقاق حقوق مردم در دعاوی حقوقی و کیفری تلاش کرده و موفق بوده است.

قزوین

عبدالمحمد زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره پیگیری حقوق عامه و اجرای آن از سوی دستگاه قضا، بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم و پیگیری حقوق عامه از وظایف قوه قضائیه است که به نوعی تظلم خواهی مردم محسوب می‌شود.

 وی ادامه داد: دستگاه قضایی با همه ضعف امکانات و مشکلاتی که سد راهش بوده، تا بحال تا حدود زیادی در احقاق حقوق مردم در دعاوی حقوقی- کیفری تلاش کرده و موفق بوده است.

 زاهدی درباره اولویت‌های استانداری در رسیدگی به امور موجود در استان قزوین گفت: قزوین از استان‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است اما با توجه به خشکسالی و مصرف بی رویه آب، با مشکلات جدی در حوزه خشکسالی و محیط زیست رو به رو هستیم و این یکی از اولویت‌های مهم ما در استانداری است.

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت احیاء دشت قزوین تصریح کرد: حتماً باید برای احیای دشت قزوین، برنامه ریزی کنیم. ستادی را هم برای این کار تشکیل داده ایم تا هماهنگی لازم را داشته باشیم. دشت قزوین از دشت‌های حاصلخیز کشور است که به دلیل برداشت‌های بی رویه و نیز خشکسالی‌های پی در پی رفته رفته با مشکل موجه می‌شود.
 
وی گفت: در بخش صنعتی نیز با فرسودگی ماشین آلات مواجهیم که نوسازی صنایع را در دستور کار قرار داده ایم.

 زاهدی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان قزوین کمتر از میانگین کشوری است، افزود: نرخ بیکاری در استان قزوین کمتر از ۱۱ درصد است، ولی اگر به بخش صنعت و کشاورزی توجه نکنیم ممکن است افزایش پیدا کند.

استاندار قزوین تأکید کرد: یک بخشی که دراستان قزوین مغفول مانده و باید توجه بیشتری به آن داشته باشیم، گردشگری است و باتوجه به ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی این استان، نیاز است در این زمینه شناخت بیشتری در سطح کشور ایجاد شود و مردم سایر استان های کشور به استان قزوین آمده و این استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *