رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تلاش‌ها بر اطفا هر چه سریعتر آتش رگ‌سفید/جان گرفتن امیدی تازه برای خاموشی زودتر

11:45 - 20 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۴۵۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
اطفا حریق چاه 147 رگ‎سفید که از ساعت های ابتدایی آغاز شده بود همچنان به قوت خود ادامه دارد و بنا بر اعلام مسئولین این حوزه با تلاش های صورت گرفته از برنامه ریزی های اولیه جلوتر هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، در روز هفتم آبان ماه ساعت ۱۳ بود که در حین عملیات حفاری حلقه چاه 147 در موقعیت استقرار دکل حفاری در منطقه رگ‎سفید حدفاصل شهرستان امیدیه - دیلم بر اثر فوران گاز دچار آتش سوزی شد که طی آن متاسفانه حفار و سرحفار فوت شدند.

حادثه تلخی که که در همان دقایق اولیه تمام مدیران ذی ربط را در منطقه جمع کرد تا با تشکیل کمیته ای ویژه در راستا اطفا حریق اقدام کنند و در همان روزهای ابتدایی بود که مسئولان با توجه به شدت آتش سوزی پیش بینی اطفا حریق در مدت زمان 30 تا 40 روز را کرده بودند.

سپهر سپهری مدیرعامل شرکت ملی حفاری در همان روزهای ابتدایی آتش سوزی اعلام کرد دکل ۹۵ فتح یکی از جدیدترین دکل‌های شرکت ملی حفاری بوده که از سال گذشته وارد ناوگان این شرکت شده است.

براساس اعلام مدیرعامل شرکت ملی حفاری برنامه زمانبندی این دکل، قرار بوده در مدت ۱۲۹ روز به پایان برسد که در زمان وقوع این حادثه، ۹۹ روز از این برنامه گذشته و ۳۰ روز آن باقی مانده بود.

در ادامه عملیات پاکسازی منطقه و اطفا حریق از راهکارهایی همانند احداث کمپ‎ها، احداث استخر ۱۳۰ هزار بشکه‎ای، پوشش  آب افشانی از نقاط مختلف با استفاده از موتور پمپ‎های ۱۲ سیلندر، احداث خطوط لوله انتقال آب و استخر ذخیره آب، احداث موقعیت حفاری چاه‌های جدید، ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی و گسیل ماشین آلات و تجهیزات سنگین به منطقه صورت می‌گیرد تا عملیات اطفا هر چه زودتر انجام شود.

نتیجه این عملیات باعث شد بخشی از تجهیزات دکل که مانع دسترسی به مرکز آتش است، جمع آوری و به بیرون از محدوده عملیات چاه منتقل شود و همچنین مجموعه این اقدامات باعث شد عملیات اطفا آتش از برنامه ریزی های ابتدایی پیشی گیرد تا در نهایت خاموشی زودتر حاصل شود.

گزارش های اخیر حاکی از آن است خنک سازی محوطه چاه شرایط را برای خارج ساختن بخش اصلی دکل از روی دهانه آماده کرده و کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که خط لوله جدیدی را به سمت دهانه چاه بکشند تا از این طریق حمله اصلی به چاه صورت گیرد و از نزدیک به دهانه اصلی چاه برای اطفا حریق دسترسی داشته باشند. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *