از قیمت های فضایی کافی شاپ ها تااستفاده از اقلام ممنوعه !

8:57 - 20 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۳۳۲
کارشناس اتحادیه بستنی، آبمیوه و کافی شاپ علت نرخ‌های بالا در برخی کافه‌ها را استفاده از مواد مصرفی وارداتی با قیمت‌های گران دانست و اظهار داشت: با توجه به نوع و کیفیت، قهوه تا نرخ 3 میلیون تومان به ازای هر کیلو موجود است که تا نرخ 1.5 میلیون تومان آن در ایران موجود است.
از قیمت های فضایی کافی شاپ ها  تااستفاده از اقلام ممنوعه  !به گزارش گروه فضای مجازی ، محمد خوش‌نیت‌نیکخویی در ارتباط با نرخ بالای اقلام در کافی‌شاپ‌ها گفت: اتحادیه برای انواع بستنی‌ها نرخ تعیین کرده است و تعرفه مشخصی دارد، اما برای اقلام موجود در آبمیوه‌فروشی‌ها و نیز کافی‌شاپ‌ها نمی‌توان قیمت تعیین کرد زیراکه بخش عمده‌ای از مواد مصرفی آن‌ها وارداتی است، نظیر قهوه که از کیلویی ۳۵ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان است البته قهوه ۳ میلیون تومانی (به ازای هر کیلو) هنوز وارد ایران نشده است، اما با توجه به نوع و کیفیت قهوه تا ۱.۵ میلیون تومان آن موجود است.

وی ادامه داد: برخی برای گرانفروشی به اتحادیه مراجعه می‌کنند و کارشناس‌های ما با مراجعه و بازدید از کافی‌شاپ‌ها بر اساس نوع قهوه و اقلام مصرفی، سرویس‌دهی، برخورد، فضا و منطقه گزارشی را تهیه می‌کنند که با توجه به نرخ اقلام در آن کافی‌شاپ مواد مصرفی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

این کارشناس تصریح کرد: ازجمله اقلام نوعی چای کیسه‌ای انگلیسی است که قیمت هر عدد آن ۷ هزار تومان می‌باشد و نرخ این نوع چای در لیست سفارش کافی‌شاپ از ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان توسط کافه‌دار تعیین شده است. با توجه به تفاوت در کیفیت اقلام، قیمت نیز متفاوت است.

خوش‌نیت با اشاره به تعیین میزان قیمت برای کیفیت متوسط و عالی و نیز سوء استفاده‌های احتمالی پس از آن ادامه داد: با تعیین قیمت برای اقلامی نظیر قهوه با دو نرخ ۸ هزار تومان برای کیفیت متوسط و ۱۵ هزار تومان برای کیفیت عالی، ممکن است در ارائه اقلام با نرخ واقعیشان، سوء استفاده‌هایی صورت گیرد و به اسم قهوه خوب نرخ بالایی را از مشتری دریافت کنند.

وی با تاکید بر بازرسی و کنترل تمامی محل‌ها توسط بازرسین بیان داشت: بازرسین به محل‌های مورد نظر مراجعه می‌کنند و با توجه به شناختی که از اقلام دارند، نرخ را با توجه به اقلام موجود در کافی‌شاپ و نیز بهداشت محل را بررسی می‌کنند و باید لیست و نرخ اقلام، با توجه به موجودی واقعی در مغازه تعیین شده باشد. کارشناسان به طور دائم در حال رصد کردن هستند و به طور میانگین از هر کافی‌شاپ و بستنی، آبمیوه یک تا ۲ مرتبه در ماه بازدید و با متخلفین برخورد می‌شود.

کارشناس اتحادیه بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران افزود: برخی فقط ظاهر کافه را درست می‌کنند و به بهداشت توجهی ندارند و یا برخی اقلام ممنوعه را در لیست دارند و خیلی موارد دیگر که تمامی آن توسط بازرسین اتحادیه رصد و کنترل می‌شوند.

خوش نیت تاکید کرد: اگر مشتری احساس کرد در کافی شاپ مورد نظرش گرانفروشی و تخلفی صورت می‌گیرد و یا با توجه با نرخ بالا کیفیت مورد انتظار را ندارد، می‌توانند شکایات خود را به اتحادیه از طریق شماره ۶۶۹۳۵۹۱۰ گزارش کنند تا کارشناسان را برای بررسی به آن محل بفرستیم.
 
منبع:جام جم آنلاین
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *