رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روایتی که سید «حسن خمینی» از عاشورا نقل کرد

13:17 - 18 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۰۶۹
بلاذری در كتاب انساب الاشراف از راويان داستان عاشورا است؛ از قول او نقل کرده‌اند كه گروهى كه از كوفه به جنگ با سيدالشهدا روانه مى‌شدند گاه از دوستداران امام حسين بودند تا آنجا كه وقتى یک لشكر هزار نفری با اجبار از كوفه به سوی کربلا اعزام شدند اكثر ايشان فرار کردند و تنها سیصد یا چهارصد نفر از آنان به کربلا رسیدند.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، سید حسن خمینی با تسلیت ایام اربعین حسینی پستی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و نوشت: «بلاذری در كتاب انساب الاشراف از راويان داستان عاشورا است. از قول او نقل کرده‌اند كه گروهى كه از كوفه به جنگ با سيدالشهدا روانه مى شدند، گاه از دوستداران امام حسين بودند، تا آنجا كه وقتى یک لشكر هزار نفری با اجبار از كوفه به سوی کربلا اعزام شدند اكثر ايشان فرار کردند و تنها سیصد یا چهارصد نفر از آنان به کربلا رسیدند. همچنين از قول بلاذری حكايت شده است که گروهى از لشكر كوفه که با اکراه به کربلا فرستاده شده بودند، در کربلا روی تپه‌ای ایستاده بودند و گریه و دعا می کردند که خدایا نصرت خود را بر حسین(ع) نازل کن و البته در ميان لشكر كوفه كسانى هم مانند شمر بودند كه كينه على و آل على (ع) را در دل داشتند و خود گفتند كه حسين را به كينه پدرش مى كشند».

کربلا

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *