کلرزنی ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار لیتر آب آشامیدنی زائران اربعین

12:00 - 18 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۰۶۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مسئول برنامه بهداشت محیط در اربعین، گفت: در حدود ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار لیتر آب آشامیدنی زائران اربعین، کلر زنی شده است.

به گزارش گروه جامعه ،سیدرضا غلامی، اظهار داشت: ۱۰۸۰ جلسه آموزشی برای مسئولان و خدمه مواکب ایرانی در عراق با رویکرد ارتقای سلامت زائران انجام شده و ۱۲ هزار و ۲۲۸ نفر از خدمه و مسئولان این مواکب، تحت آموزش های بهداشتی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۴۵۴ موکب ایرانی در عراق شناسایی شده است، افزود: از ابتدای استقرار همکاران بهداشت محیط وزارت بهداشت ایران در کشور عراق، ۷ هزار و ۴۵۰ مورد بازدید از موکب ها انجام شده است.

مسئول برنامه بهداشت محیط در اربعین حسینی خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۲۵۱ مورد کلرسنجی توسط همکاران ما انجام شده و حدود ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار لیتر آب آشامیدنی، کلر زنی شده و ۸۱۸ مورد مداخله بهداشتی اصلاحی سیستم آب، فاضلاب و پساب نیز انجام شده است.

غلامی با اشاره به به ۹۵۴ مورد کنترل مراحل پخت غذای زائران اربعین حسینی، یاد آور شد: یک هزار و ۴۳ مورد سنجش دمای مواد غذایی به ویژه غذای پخته شده در حال توزیع انجام شده تا غذای زائران به عنوان یکی از مهمترین عوامل سلامت آنها، کنترل شود و از بیماری آنها پیشگیری کند.

وی در پایان یادآور شد: در این مدت به ۳۶ هزار و ۲۰۵ زائر اربعین حسینی، آموزش های بهداشت فردی و اجتماعی ارائه شده است همچنین ۴۰۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی، معدوم شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *