همایش علمی و بین المللی اربعین در کربلا برگزار شد

11:03 - 18 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۰۴۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
همایش علمی و بین المللی اربعین به همت ستاد فرهنگی آموزشی اربعین با حضور دهها نفر از اندیشمندان و اساتید دانشگاهی کشورهای مختلف ا در هتل جواهر کربلابرگزار شد.

همایش علمی و بین المللی اربعین در کربلا برگزار شدبه گزارش گروه جامعه ،دومین روز  همایش اربعین به محور اربعین و مقاومت اسلامی اختصاص دارد و شرکت کنندگان در موضوع های ظرفیت اربعین و احیا و تقویت گفتمان مقاومت، نقش بانوان و خانواده در گفتمان مقاومت اسلامی و نقش مرجعیت دینی در تقویت فرهنگ مقاومت اسلامی سخنرانی خواهند می کنند.

در آغاز نشست امروز حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی  ایران در عراق در موضوع مشترکات مردم ایران و عراق و دشمنان مشترک دو کشور سخن گفت و از رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک دو کشور یاد کرد.

وی گفت: رژیم صیونیستی اخیرا توطئه تقسیم عراق را در سر می پروراند ولی گفتمان مقاومت اجازه نداد عراق تجزیه شود.

بر پایه این گزارش، درنشست امروز شخصیت های علمی و دانشگاهی از انگلستان، اندونزی ، آلمان، نروژ ، عراق ، بحرین ، یمن ، لبنان و ایران به ارائه دیدگاه ها و پیشنهادهای خود درموضوع محور اربعین و مقاومت اسلامی خواهند پرداخت.

در نخستین روزهمایش علمی و بین‌المللی اربعین با موضوع وحدت اسلامی علامه سیدظهیر الحسن نقوی از آمریکا ، دکتر راشد از بحرین، شیخ عریس از آفریقای جنوبی، ابوجهاد از آمریکا، عبدالله البیتی از کنیا و حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی از ایران سخنرانی کردند.

این اندیشمندان در سخنان خود برلزوم تبیین اهداف امام حسین(ع) و اربعین،‌ ضرورت واکاوی همگرایی دانشمندان و اندیشمندان جهان در راستای همگرایی امت‌های اسلامی،‌ حرکت در مسیر وحدت اسلامی و تاثیرگذاری اربعین حسینی بر پیوند ملت‌های مسلمان و تقویت جریان عظیم اربعین حسینی تاکید کردند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *