منافع نظام مدیریتی، مانعی برای تعیین تعرفه پرستاران است/ الزام رسیدگی به اوضاع تعرفه‌ها در دولت دوازدهم

8:18 - 20 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۵۹۲۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: قانون تعرفه گذاری پرستاران که مدت‌ها قبل در مجلس تصویب شده است در طی سه دولت اخیر محقق نشده و همچنان در انتظار رسیدگی به آن در دولت دوازدهم هستیم.

منافع نظام مدیریتی، مانعی برای تعیین تعرفه پرستاران است / در انتظار رسیدگی به اوضاع تعرفه‌ها در دولت دوازدهممحمد شریفی مقدم در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: تعرفه تمامی گروه‌های پزشکی در بیمارستان‌های تعریف شده است، اما برای گروه پرستاران تعرفه مشخصی وجود ندارد.

وی افزود: پرستاری از جمله حرفه‌های پر خطری است که باید به آن توجه شود این در حالی است که نظام مدیریتی از این شغل حمایت نمی‌کند و در راستای حفظ منافع خود، تلاشی برای تعیین تعرفه‌های پرستاران از جانب مدیران صورت نمی‌گیرد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: قانون تعرفه گذاری در سال ۸۶ به مجلس ارائه و تصویب شد، اما از دولت نهم تاکنون نسبت به این امر اقدامی صورت نگرفته و رسیدگی به آن همچنان نامشخص است.

وی عنوان کرد: قانون تعرفه گذاری پرستاران بعد از چندین بار بررسی در کمیسیون عالی کشور، در حال حاضر به شورای عالی بیمه ارسال شده است تا به آن رسیدگی و موارد مربوط به آن پیش بینی شود.

شریفی مقدم در پایان اذعان داشت: همچنان در انتظار تعیین تعرفه‌های پرستاری و اعمال آن از جانب دولت دوازدهم هستیم تا گشایشی در کار شاغلان این حرفه ایجاد شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *