استفاده از بیمه مسافرتی چه مزایایی دارد؟

10:09 - 20 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۵۸۹۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بیمه مسافرتی در طول مسیر سفر بیمه گزار را پشتیبانی می‌کند تا در صورت بروز مشکل یا بیماری هزینه‌های گزاف را متحمل نشود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بیمه مسافرتی از بیمه‌گزار در برابر حوادث احتمالی سفر حفاظت می‌کند به طوریکه این بیمه برای اخذ ویزا از بعضی سفارت‌خانه‌ها الزامی بوده و برای سایر سفارت‌خانه‌ها نیز توصیه می‌شود.

با توجه به اختلاف قیمت ارز در کشور و اکثر کشور‌های خارجی، هزینه‌های درمان در برخی کشور‌ها گران است و در صورت بروز بیماری اگر بیمه‌گزار بخواهد هزینه را آزاد پرداخت کند، ممکن است یک بیماری ساده هزینه‌های بالایی را برای شخص به همراه داشته باشد.‌

این نکته حائز اهمیت است که بیمه مسافرتی تنها هزینه‌های درمان را جبران نمی‌کند و کاربرد‌های دیگری هم دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

در کنار جبران هزینه‌های درمان اعم از جراحی و دارویی ناشی از حوادث یا بیماری‌هایی که در طول مسافرت رخ می‌دهند پرداخت هزینه فوریت‌های پزشکی طبق شرایط بیمه نامه از جمله تعهدات بیمه مسافرتی محسوب می‌شود.

همچنین پذیرش و انتقال پزشکی به نزدیکترین بیمارستان و یا بازگرداندن بیمار به ایران تحت نظارت پزشکی از دیگر اقدامات برای فرد بیمه شده است.

لازم به ذکر است که پرداخت هزینه‌های دعاوی حقوقی طبق شرایط بیمه نامه در طول سفر تامین خواهد شد.

در این میان تصور کنید چمدان شما که حاوی وسایل ضروری سفر است مفقود شده خصوصا اگر بدون آن وسایل، ادامه سفر دشوار باشد که در این مورد اگر بیمه مسافرتی داشته باشید، می‌توانید هزینه خسارت مفقود شدن بار خود را از بیمه دریافت کنید.

در صورت فوت یا بستری شدن سرپرست در طول سفر هزینه بازگرداندن کودکان به ایران بر عهده بیمه خواهد بود.

همچنین بازگرداندن جسد به ایران در صورت فوت بیمه شده در طول مسافرت از سوی بیمه گر انجام خواهد شد و بیمه گزار هزینه‌ای را متحمل نمی‌شود.

گفتنی است در صورت بیماری بیمه گذار در طول سفر پرداخت هزینه عزیمت همراه به بالین بیمه شده از سوی بیمه گر پرداخت خواهد شد.

نحوه پیگیری خسارت به چه صورت است؟

نحوه پیگیری خسارت معمولاً بدین صورت است که موقع بروز حادثه، بیمه‌گزار باید با شماره‌ای که روی بیمه‌نامه مسافرتی خود درج شده است، تماس بگیرد؛ نام، شماره بیمه‌نامه و مدت اعتبار آن را بگوید و حادثه اتفاق افتاده را شرح دهد.

طبق حادثه‌ای که رخ داده شرکت کمک‌رسان اقدامات لازم را انجام می‌دهد و لازم به ذکر است که بعضی از شرکت‌های کمک‌رسان این خدمات را ندارند و بیمه‌گزار باید شخصاً خسارت خود را پیگیری و هزینه را پرداخت کند سپس با ارائه صورتحساب‌های پرداخت‌شده در سفر، هزینه خسارت‌های تحت پوشش بیمه مسافرتی را از کشور محل اقامت خود دریافت کند.


برچسب ها: خسارت درمان سفر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *