رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قتی همه برای زیارت «حسین نوه پیامبر اعظم(ص)» آمده اند

13:42 - 17 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۵۸۵۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مستند «حسین نوه پیامبر اعظم(ص)» روایتی از حضور زائران کشورهای مختلف در پیاده روی اربعین و حقیقت این روز بزرگ، چهارشنبه 17 آبان از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، حضور ایرانیان در پیاده روی عظیم اربعین حسینی هر سال چشمگیرتر از سال های قبل است و میلیون ها هم وطن، در این مسیر با یکدیگر ملاقات می کنند اما ده ها میلیون زائر حسینی هم از عراق و دیگر کشورها، حتی جوامع غربی در این مسیر حضور دارند.

مستند «حسین نوه پیامبر اعظم(ص)» روایتی است از حضور زائران خارجی در بزرگ ترین اجتماع انسانی؛ برنا دانش متولد شهر دالاس ایالت تگزاس در آمریکاست و همانجا هم بزرگ شده و فعالیت های مدنی زیادی هم داشته است.

او در همایش های گسترده روز قدس و تظاهرات ضد صهیونیستی مشارکت داشته و یک مسلمان مبارز آمریکایی است ولی حالا به ایران برگشته و فرصت یافته تا در مورد اسلام تحقیق کند.

برنا با عکاسی به نام سعید آشنا می شود که قرار است با تیمی مستندساز در عراق، یک فیلم مستند درباره پیاده روی اربعین بسازند ولی در آخرین لحظه از آنها جا می ماند اما سعید تصاویر و فیلم های زیادی برای او می آورد که داستان مستند «حسین نوه پیامبر اعظم(ص)» را تشکیل می دهند.

زائرانی از کشورهای خارجی در این فیلم توضیح می دهند که در پیاده روی اربعین چه جاذبه هایی وجود دارد و انگیزه شان از حضور در این مراسم معنوی چیست.

او معتقد است هیچ چیز مثل نشان دادن چهره حقیقی اسلام، نمی تواند واقعیت را به جهانیان نشان دهد و اربعین و پیاده روی مربوط به این واقعه عظیم، جلوه ای از حقیقت ناب اسلام به شمار می رود.

مستند «حسین نوه پیامبر اعظم(ص)» با تهیه کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی حیدر زیبایی، چهارشنبه 17 آبان ساعت 20:30 از شبکه افق پخش می شود.

تکرار این مستند را می توانید ساعت 10:30 روز بعد از همین شبکه ببینید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *