زائران در مرز مهران با مشکل تغذیه مواجه نیستند/ بهره گیری از ظرفیت مدارس برای اسکان زائران

9:06 - 19 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۵۷۰۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
استاندار ایلام گفت: زائرانی که از مرز مهران قصد بازگشت از کشور عراق را دارند با مشکل تغذیه در مرز مواجه نخواهند بود.

پذیرایی از زائران قاسم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: به گونه‌ای برنامه ریزی شده که زائران اربعین حسینی در بازگشت از کشور عراق با هیچ مشکلی مواجه نباشند.

وی افزود: موکب‌های متعلق به کشور عراق زودتر از موکب‌های ایرانی جمع می‌شوند، اما زائران بدانند که موکب‌ها تا زمان بازگشت آنها، برپا بوده و با مشکل کمبود مواد غذایی مواجه نخواهند شد.

استاندار ایلام با اشاره به فراهم نشدن شرایط به منظور تردد زائران اربعین از مرز خسروی اظهارکرد: اگر چه پیش از این اعلام شده بود که زائران می‌توانند از مرز خسروی نیز عازم کشور عراق شوند، اما در نهایت با این موضوع موافقت نشد و موکب‌هایی که در این مرز مستقر شده بودند، جمع شدند.

سلیمانی ادامه داد: در حال حاضر موکب‌های مرز خسروی به مرز مهران منتقل شده اند تا در زمان تجمع زائران در مرز با مشکل کمبود امکانات مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه " برای استقرار زائران در مرز مهران به منظور کاهش بار ترافیکی با مشکل مواجه نیستیم" خاطرنشان کرد: مدارس شهر ایلام روز شنبه نیز تعطیل است و با این تصمیم گیری، مقرر شد از مدارس نیز برای استقرار زائران اربعین حسینی بهره گرفته شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: درخواست ما از زائران اربعین حسینی این است که در مسیر بازگشت به توصیه‌های ایمنی توجه داشته و به هیچ وجه برای بازگشت عجله نکنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *