نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا شنیع‌ترین جنایت قرن بیست‌و‌یکم

6:30 - 16 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۵۲۲۱
«پیتر اوسبورن» خبرنگار انگلیسی با تشریح مشاهده‌های خود از کشتار و میزان خشونت ارتش میانمار نوشت: اغراق نیست اگر بگویم نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار شنیع‌ترین جنایت قرن بیست‌و‌یکم است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، «پیتر اوسبورن» خبرنگار انگلیسی با تشریح مشاهده‌های خود از کشتار و میزان خشونت ارتش میانمار نوشت: اغراق نیست اگر بگویم نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار شنیع‌ترین جنایت قرن بیست‌و‌یکم است.

توصیف خبرنگار انگلیسی از نسل‌کشی مسلمانان در میانمار


به گفته «پیتر اوسبورن» اگرچه سرکوب مسلمانان روهینگیا در استان راخین میانمار از سوی دولت مرکزی و ارتش این کشور بیش از دو دهه است که به صورت مداوم ادامه داشته اما خشونت‎های اخیر ارتش میانمار علیه مسلمانان این کشور و کشتار دسته‌جمعی آنها که از 25 آگوست آغاز شده بی‌سابقه است.

نسل‌کشی مسلمانان میانمار

ارتش میانمار در ماه آگوست به مسلمانان روهینگیایی که در میان جمعیت بودایی این کشور اقلیت به حساب می‌آیند، حمله کرد. این حملات با قتل عام مردم و آتش زدن روستا‌ها همراه بود. تعداد زیادی از مسلمانان جان خود را از دست دادند و حدود یک میلیون نفر هم به کشور بنگلادش که همسایه‌ فقیر آن‌هاست فرار کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این افراد در شرایط بسیار وحشتناکی به سر می‌برند و بیماری و گرسنگی جانشان را تهدید می‌کند.

توصیف خبرنگار انگلیسی از نسل‌کشی مسلمانان در میانمار


وی با تأکید بر اینکه به عنوان خبرنگار پیش از این نیز نسل‌کشی در منطقه دارفور در غرب سودان در سال 2003 که نیروهای دولتی هزاران مرد و زن آفریقایی را سلاخی کردند را گزارش کرده و همچنین درگیری بین مسلمانان و مسیحی‌ها در روستایی در نیجریه که منجر به پُرشدن دره‌های اطراف از جسدهای سلاخی‌شده بود، را دیده می‌نویسد: با این حال هیچ‌کدام از این وقایع قابل مقایسه با گستردگی و سازمان‌یافتگی کشتار و نسل‌کشی مسلمانان در استان راخین میانمار نیست.

توصیف خبرنگار انگلیسی از نسل‌کشی مسلمانان در میانمار

مسلمانان روهینگیا پس از دور تازه خشونت‎های بی‌رحمانه دولت میانمار مجبور به کوچ اجباری به بنگلادش شدند و هم‌اکنون منطقه سکونت آنها در استان راخین خالی از سکنه شده است.

توصیف خبرنگار انگلیسی از نسل‌کشی مسلمانان در میانمار

طبق آخرین گزارش‎ها ارتش میانمار صدها روستای مسلمانان در استان راخین را به آتش کشیده و به بیش از 4 هزار مسلمان نیز قتل‌عام شده و همچنین بیش از 600 هزار نفر نیز از ترس جان خود به بنگلادش فرار کرده‌اند؛ سازمان ملل این خشونت‎های ارتش میانمار علیه مسلمانان را پاکسازی قومی و نسل‌کُشی آشکار توصیف کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *