حضور ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب کرمانشاه/ آلمانی‌ها در مزارع ارغوانی قاینات/ روزی برای درنا‌ها

12:23 - 15 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۵۰۸۱
حضور ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب کرمانشاه، آلمانی‌ها در مزارع ارغوانی قاینات، روزی برای درنا‌ها و ... را در بسته خبر «در استان‌ها چه خبر» میزان بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، حضور ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب کرمانشاه، آلمانی‌ها در مزارع ارغوانی قاینات، روزی برای درناها و ... را در بسته خبر «در استان ها چه خبر» میزان بخوانید.

۷۹ تپه تاریخی در شهرستان اسدآباد شناسایی شد

تسنیم: از 150 اثر فرهنگی و تاریخی در شهرستان اسدآباد، 79 اثر تپه تاریخی، باستانی بوده که از این تعداد تپه موجود تاریخی، باستانی در سطح شهرستان 50 تپه در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. تپه باستانی یا تپه تاریخی به نقطه‌ای گفته می‌شود که از تخریب کامل یا ناقص شهر، قلعه، زیگورات یا هر بنای عظیم دیگری در گذشته باقیمانده باشد. حمام گلستان‌، کتیبه آقاجان بلاغی، آب انبار صفوی، موزه تاریخ و فرهنگ، بنای یاد بود سیدجمال، روستای ملحمدره و حبشی، مسجد میرزا آقاجانی و پل شکسته (خسروآباد) از جمله آثار تاریخی و گردشگری اسدآباد است؛ در 6 ماه نخست سال‌جاری، تعداد بازدیدکنندگان از آثار و بناهای تاریخی و گردشگری اسدآباد نسبت به مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشته است. روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور، اثر تاریخی پل شکسته خسرو آباد، موزه تاریخ و فرهنگ، کتیبه آقاجان بلاغی از جمله مکان‌های گردشگری و آثار و بناهای تاریخی شهرستان بیشترین بازدیدکنندگان را در 6 ماه نخست سال‌جاری داشته‌اند. در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، مرمت آب‌انبار صفوی و حمام نیلوفر تا پایان سال تکمیل و از مرمت خارج و برای بازدید عموم سرانجام پس از چند سال آماده بهره‌برداری خواهند بود.

حضور ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب کرمانشاه/ آلمانی‌ها در مزارع ارغوانی قاینات/ روزی برای درنا‌ها


به مناسبت روز درنا؛ اراک هنوز از لیست درناها خط نخورده

ایسنا: سال 1388 بود که به همت فعالان محیط زیست و موسسه سبزاندیشان اراک یک روز به عنوان روز استانی درنا در تقویم استان مرکزی ثبت شد. در تقویم استان مرکزی 15 آبان هرسال این عنوان را با خود یدک می‌کشد و شاید تنها طبیعت دوستان، حامیان حیوانات و فعالان محیط زیست از آن مطلع باشند، اما این مناسبت اوج میهمان‌نوازی مردمان این دیار را به نمایش می‌گذارد. تالاب میقان اراک و حتی دیگر مناطق آبی استان مرکزی در پاییز و زمستان میهمانانی دارند که یک روز برای آنها نامگذاری شده است و امروز هشت سالگی این رویداد گرامی داشته می‌شود. نامگذاری این روز در وهله اول فرصتی برای معرفی تالاب میقان اراک و تاکید بر بکر بودن این منطقه است، تالاب میقان تنها تالاب زنده مرکز کشور است که هرچند دچار چالش‌های بسیاری است اما باز هم هرساله هزاران درنا را در خود جای می‌دهد و حضور و سروصدای اینهمه پرنده مهاجر در این فصل، روح این تالاب را سرشار از زندگی می کند. قطعا زیستگاهی چون تالاب میقان اراک بواسطه برخورداری از پتانسیل های بکر، آرامش و امنیتی که برای این پرندگان مهاجر رقم می زند، به عنوان مامنی ارزشمند جایگاه ویژه در این روز دارد.

حضور ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب کرمانشاه

مهر: نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه از ۲۰ تا ۲۵ آبان برگزار می شود. نمایشگاه بزرگ کتاب یکی از رویدادهای مهم فرهنگی کشور و استان است و استان کرمانشاه به لحاظ کیفی و کمی جزو برترین استانها در برپایی نمایشگاه است. مردم استان در گروه‌های مختلف خود مطالبه گر اصلی جریان نمایشگاه کتاب هستند. از امروز کلید نمایشگاه زده شد و طی فردا کار عملیاتی در نمایشگاه آغاز خواهد شد. تاکنون حدود ۷۰۰ ناشر ثبت نام کردند که قابل توجه است و نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. بیش از ۴۰۰ ناشر در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و برای این نمایشگاه حدود ۲۱۰ غرفه پیش بینی شده است. در این نمایشگاه همچنین حدود ۵۰ هزار عنوان از ۴۰۰ ناشر به نمایش گذاشته خواهد شد. حدود ۱۵ نفر از ناشران بومی در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.

حضور ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب کرمانشاه/ آلمانی‌ها در مزارع ارغوانی قاینات/ روزی برای درنا‌ها


پرداخت غرامت، امیدواری برای حفظ گونه پلنگ در کهگیلویه

ایرنا: طبق تفاهم نامه بیمه جامع پلنگ ایرانی که اردیبهشت ماه سال 1395 در سازمان حفاظت محیط زیست امضا شد خسارت های ناشی از حمله پلنگ تا سقف 60 میلیون تومان به زیان دیدگان پرداخت می شود. هر ساله گزارش های متعددی در رسانه ها درباره حمله پلنگ به دام های دامداران منتشر می شود که با این مصوبه تشویقی در کنار مصوبه تنبیهی برای کسانی که اقدام به کشتن پلنگ می کنند باعث شده تا امیدواری به حفظ این گونه در معرض انقراض افزایش یابد. کاهش شلیک به پلنگ و حفاظت از گونه در معرض خطر پلنگ ایرانی از جمله مزایای پرداخت غرامت به دامداران است. در سال 1395 در خصوص حمله پلنگ به دام های دامدارن استان، 69 پرونده تشکیل و به سازمان محیط زیست کشور ارسال شد که از این تعداد 46 پرونده تایید و غرامت به آنها پرداخت شد. در مجموع برای نخستین بار 280 میلیون ریال غرامت به دامداران شهرستان های بویراحمد، باشت، بهمئی، دنا و چرام که دام های آنها بر اثر حمله پلنگ خسارت دیده بود پرداخت شد. براساس آخرین اطلاعات انجمن یوزپلنگ ایرانی در سال 2005 کمتر از 1300 پلنگ در غرب آسیا درمحدوده ای که قفقاز، ترکمنستان، جنوب روسیه، پاکستان، افغانستان و ایران را در برمی گیرد، زندگی می کرد .حداقل 60 تا 70 درصد از این جمعیت پلنگ اسیایی در داخل مرزهای ایران بوده و ایران بدون شک آخرین قلمرو زیست برای پلنگ ایرانی در غرب آسیا به شمار می رود.

حضور ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب کرمانشاه/ آلمانی‌ها در مزارع ارغوانی قاینات/ روزی برای درنا‌ها


بازدید آلمانی‌ها از مزارع ارغوانی زعفران در قاینات

راه دانا: مدیر یک شرکت گردشگری در آلمان و نویسنده راهنمای گردشگری ایران به زبان آلمانی به همراه 16 نفر گردشگر آلمانی به شهرستان قاین سفر کرد. دراین سفر یک روزه گردشگران آلمانی با حضور در مزارع زعفران روستای پهنایی از نزدیک با نحوه برداشت گل زعفران آشنا شدند. هارتموت نیمن که برای سومین سال متوالی است به شهرستان قاین سفر کرده است می گوید که در سال اول من به اتفاق پسرم برای کار تحقیقاتی کتاب خود به قاینات سفر کردم و پس از بازگشت به آلمان درباره زعفران توضیحاتی دادم و سال گذشته 8 نفر و امسال هم خوشبختانه 16نفر برای بازدید از جاذبه های طبیعی وگردشگری خراسان جنوبی به این استان سفرکرده اند. امیدوارم که هر ساله شاهد افزایش گردشگران به خراسان جنوبی وبه خصوص شهرستان قاینات باشیم. تاکنون 150گردشگر خارجی وایرانی در قالب تورزعفران گردی به خراسان جنوبی سفرکرده اند واین تورها تا پایان فصل برداشت زعفران ادامه خواهد داشت.

حضور ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب کرمانشاه/ آلمانی‌ها در مزارع ارغوانی قاینات/ روزی برای درنا‌ها

حضور ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب کرمانشاه/ آلمانی‌ها در مزارع ارغوانی قاینات/ روزی برای درنا‌ها

حضور ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب کرمانشاه/ آلمانی‌ها در مزارع ارغوانی قاینات/ روزی برای درنا‌ها

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *