رکورد قیمت نفت شکست

15:24 - 15 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۴۹۸۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
در حالی که شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار کمتر شده، قیمت نفت امروز در آغاز معاملات هفتگی به بالاترین رقم ها از جولای ۲۰۱۵ تاکنون رسید.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از رویترز، در حالی که شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار کمتر شده، قیمت نفت امروز در آغاز معاملات هفتگی به بالاترین رقم ها از جولای 2015 تاکنون رسید. در همین حال خبرها از عربستان حاکی است، ولیعهد این کشور با بازداشت گسترده مقامات و چهره های سرشناس این کشور، به بهانه مقابله با فساد در پی تحکیم قدرت خود بر آمده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 20 سنت، معادل 0.3 درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه گذشته، به بالاترین رقم از جولای 2015 یعنی 62 دلار و 44 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم اکنون 40 درصد بالاتر از پایین ترین رقم های ثبت شده در ژوئن 2017 است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 15 سنت، معادل 0.3 درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 56 دلار رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت هم اکنون یک سوم بالاتر از پایین ترین رقم های ثبت شده در سال 2017 است.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به بهانه مقابله با فساد ضمن انجام دستگیری های گسترده در بین اعضای خاندان سلطنتی، در پی تحکیم قدرت خود برآمده است. در بین بازداشت شدگان، وزرات، مقامات و سرمایه گذاران شناخته شده ای نظیر ولید بن تلال، تاجر میلیاردر سعودی و مطعب بن عبدالله، رئیس گارد ملی این کشور قرار دارند.

موسسه آر بی سی کپیتال در یادداشتی در این زمینه نوشت: «هرچند این دستگیری ها یک تحول سیاسی مهم در عربستان است، اما انتظار نمی رود تغییرات فوری ای در سیاست نفتی این کشور ایجاد کند.»

«به نظر می رسد که محمد بن سلمان قویا متعهد به تمدید توافق کاهش تولید و تداوم سیاست فروش سهام شرکت آرامکو است.»

در همین حال، تجار می گیوند نشانه هایی از کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار در حال مشاهده است. شرکت های انرژی آمریکایی، در هفته گذشته با کاهش 8 سکو، تعداد کل سکوهای حفاری نفتی خود را به 729 سکو رسانده اند. این بیشترین کاهش هفتگی تعداد سکوها از می 2016 تاکنون است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *