استقلال مالی در سینما وجود ندارد/وضعیت پیشکسوتان عرصه بازیگری نامناسب است

12:00 - 19 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۴۸۵۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
بازیگر فیلم "بادیگارد" گفت: این روزها پیشکسوتان بازیگری وضعیت خوبی ندارند چراکه تهیه کنندگان وقتی از سرمایه های عظیم نیروی جوان استفاده مناسب نمی کنند قطعا از پیشسکوتان بازیگری نیز استفاده نخواهند کرد.

محمود عزیزی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره آخرین فعالیت‌های خود گفت:  پیشنهاداتی از در عرصه سینما و تلویزیون داشته ام اما دلچسب نیستند به همین خاطر این روز ها کار نمی کنم و بیشتر به نوشتن مشغول هستم.

وی درباره متن فیلم نامه ها اظهار کرد: دلچسب نبودن آثاری که پیشنهاد می شود چند دلیل دارد. یک دلیل به سلیقه ای بودن آثار بر می گردد که این خود در نتیجه کلی سینما تأثیر می گذارد. همچنین نویسنده یک سریال یا فیلم برای تامین معیشت خود نگارش اثر را به سرعت تمام می کند تا پروژه های دیگری در کنار آن بر عهده گیرد به همین خاطر فیلمنامه به جهت سرعت در نگارش با ضعف رو به رو می شود.

این بازیگر در ادامه به حمایت از فیلمنامه نویسی اشاره کرد و توضیح داد: مشاغل و مسئولیت‌ها در جامعه سینمایی تعریف نشده اند، یعنی اگر یک فیلمنامه نویس اثری بنویسد که دستمزد نگارش آن به اندازه 5 اثر باشد دیگر ناچار به نوشتن همزمان آثار نمی شود.

وی ادامه داد: برای بهتر شدن وضعیت سینما باید جایگاه مشاغل به طور شفاف تعریف شود چون به واسطه این شفاف سازی و دستمزد بالا نویسنده تمام توجهش را روی یک اثر می گذارد  و این روی نتیجه کلی آثار سینمایی تاثیر مثبت می گذارد.

عزیزی درباره وضعیت پیشکسوتان در این روزهای سینما تصریح کرد: این روزها پیشکسوتان بازیگری وضعیت خوبی ندارند چراکه تهیه کنندگان وقتی از سرمایه های عظیم نیروی جوان استفاده مناسب نمی کنند چگونه از پیشسکوتان بازیگری استفاده کنند؟.

عزیزی درباره فیلمسازی و روند جریان موجود در ساخت آثار خاطرنشان کرد: مشکل بودجه سینما را دچار لطمه کرده است چرا که تهیه کنندگان فکر می کنند که اگر بخش هایی از یک فیلمنامه را حذف کنند و آدم‌ها را تغییر دهند هزینه تولید پایین می آید ،دلیل آن هم این است که استقلال مالی در سینما وجود ندارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *