رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای اقتصاد مقاومتی و پیوستن به بلکوک های اقتصادی جدید؛ راه مقابله با کاتسا

7:01 - 15 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۴۷۸۱
دبیر کل حزب سبز درباره راه‌های مقابله با قانون کاتسا گفت: تنها راه این است در اجرای اقتصاد مقاومتی سرعت عمل بیشتری به خرج دهیم و اقتصادمان را از وابستگی به اقتصاد آمریکا و اروپا نجات دهیم و به بلوک‌های دیگر دنیا مانند چین، روسیه، هند و آمریکای لاتین که نوظهورند، نزدیک شویم.
کاتساحسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره قانون کاتسا اظهار داشت: این شیوه جدیدی در تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی بوده و علتش این است که آمریکایی‌ها بتوانند کشور‌های مختلفی که با ایران مبادلات تجاری دارند را مورد مؤاخذه و جریمه قرار دهند. این محدودیت های جدید، مشکلات زیادی را در معادلات بین‌المللی به‌ وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن کاتسا، هر کشوری که با ایران کار کند دیگر نمی‌تواند با آمریکا و یا حتی اروپا تبادلات تجاری داشته باشد و نکته مهم‌تر این است که هرکسی در ایران با مجموعه‌هایی که در لیست تحریم قرار داردف معامله و یا مبادله‌ای داشته باشد این‌ها هم شامل همین شرایط می‌شوند.
 
دبیرکل حزب سبز افزود: به‌ عنوان مثال اگر شرکت نفت ما با یکی از شرکت‌هایی که تحریم شده یا شرکت‌های دیگر ایران معامله‌ای انجام دهند یا هرکسی که با سپاه و قرارگاهها و شرکت‌هایش قرارداد ببندد، مورد تحریم قرار می‌گیرد و آن‌ها را در لیست تحریم قرار می‌دهند و فقط هم تحریم نیست بلکه می‌توانند جریمه کنند و حساب‌های بانکی آن‌ها را در خارج از کشور مسدود کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *