وقتی آلمان‌ها از فروپاشی غرب می‌گویند!/ دزدان بی‌شرم احساس ترس ندارند/ فاصله بین مسکو و تهران کاهش می‌یابد

14:26 - 14 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۴۷۳۷
بنا به گزارش یکی از خبرگزاری‌های غربی، وزارت دفاع آلمان برای نخستین‌بار در سندی تحلیلی روند‌های محتمل سیاسی و اجتماعی در اروپا و جهان را تا سال ۲۰۴۰ بررسی کرده است.

وقتی آلمان‌ها از فرو پاشی غرب می‌گویند! / انضباط آهنین/ دزدان بی‌شرم احساس ترس ندارند/ فاصله بین مسکو و تهران کاهش می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

 

 

وقتی آلمان‌ها از فرو پاشی غرب می گویند!

عباسعلی کدخدایی عضو شورای نگهبان: بنا به گزارش یکی از خبرگزاری های غربی، وزارت دفاع آلمان برای نخستین‌بار در سندی تحلیلی روندهای محتمل سیاسی و اجتماعی در اروپا و جهان را تا سال ۲۰۴۰ بررسی کرده ‌است. براساس اطلاعاتی که هفته‌نامه «اشپیگل» به‌دست آورده، طراحان راهبردهای نظامی آلمان در این سند گفته‌اند احتمال از بین رفتن جبهه «غرب» در شکل کنونی آن در دهه‌های آینده وجود دارد. این سند «چشم‌انداز راهبردی ۲۰۴۰» (Strategischen Vorausschau 2040) نام دارد و اواخر ماه فوریه ۲۰۱۷ از سوی مقام‌های ارشد وزارت دفاع آلمان به‌تصویب رسیده، اما از آن زمان تاکنون محرمانه مانده است. این سند ۱۰۲ صحفه‌ای که برای نخستین‌بار در تاریخ ارتش آلمان تهیه شده، به این موضوع می‌پردازد که روندهای اجتماعی و مناقشه‌های بین‌المللی، چگونه می‌توانند بر امنیت جمهوری فدرال آلمان در دهه‌های آینده اثر بگذارند. این بررسی چارچوبی را تنظیم کرده که ارتش آلمان احتمالا در آینده در آن راستاها گام برخواهد داشت. با این‌حال این سند هنوز فاقد نتیجه‌گیری‌ها و پیشنهادهای مشخص درباره تجهیز و توان نظامی ارتش آلمان است. یکی از شش سناریوی مطرح شده در این سند درباره احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا و واکنش آلمان در برابر آن است. نویسندگان سند بر این عقیده‌اند که در این صورت آلمان با چالش‌های چندجانیه مواجه خواهد شد. نویسندگان سند چشم‌انداز راهبردی ۲۰۴۰ جهانی را ترسیم می‌کنند که در آن «نظم بین‌المللی در پی دهه‌ها بی‌ثباتی از بین می‌رود، نظام ارزش‌ها در سراسر جهان به‌هم می‌ریزد و فرایند جهانی ‌شدن متوقف می‌شود. طراحان راهبردی در وزارت دفاع آلمان می‌گویند توسعه اتحادیه اروپا دیگر رها شده است و کشورهای دیگری خواستار ترک اتحادیه اروپا هستند. اروپا قابلیت رقابت جهانی خود را از دست داده است. بی‌نظمی فزاینده جهانی و بخشا درهم‌ریختگی و تنش‌آلود بودن جهان، محیط امنیتی آلمان و اروپا را به‌طرز چشم‌گیری تغییر داده است.» تهیه‌کنندگان سند در سناریویی دیگری در ارتباط با آینده اتحادیه اروپا با عنوان غرب بر علیه شرق می‌نویسند، برخی کشورهای شرق اتحادیه اروپا روند ادغام در اتحادیه اروپا را به حال تعلیق درآورده و هم‌‌زمان به بلوک‌های شرقی دیگر می‌پیوندند. در سناریویی دیگری با عنوان رقابت چند قطبی گفته می‌شود، افراط‌گرایی در حال پیشروی است و برخی شرکای اتحادیه اروپا وجود دارند که به ‌نظر می‌رسد به دنبال رویکردی خاص مانند مدل «سرمایه‌داری دولتی روسیه هستند. نویسندگان سند تحلیلی و راهبردی وزارت دفاع آلمان می‌گویند به‌هیچ‌وجه قصد پیش‌گویی ندارند اما همه سناریوهای مورد اشاره در این سند، در افق زمانی ۲۰۴۰ قابل تصور و محتمل هستند.

انضباط آهنین/ دزدان بی‌شرم احساس ترس ندارند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: در کشور ما انضباط ضعیف شده است. بی‌نظمی در بانک‌ها و سوخت شدن پول مردم، از بین رفتن مراتع و جنگل‌های کشور و چاه‌های غیرمجاز آب، نشانگر بی‌انضباطی در کشور است. حاشیه‌نشینی، محیط زندگی را در سکونتگاه‌های کشور با اخلال مواجه کرده است. مواد مخدر هنوز تحت کنترل درنیامده است. دزدان بی‌شرم احساس ترس ندارند. کشور به اقتداری هوشمند و آگاه نیازمند است. دولتی‌ها و مجلسی‌ها به‌جای اين حجم از اظهارنظر و سخنرانی و وعده وعید دادن باید نظم و انضباط را در کشور برقرار کنند. بدون اقتدار قانونمند و انضباط آهنين كاری از پیش نمی‌رود.

وقتی آلمان‌ها از فرو پاشی غرب می‌گویند! / انضباط آهنین/ دزدان بی‌شرم احساس ترس ندارند/ فاصله بین مسکو و تهران کاهش می‌یابد

 

خوردیم ولی بگید زدیم!

سید عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما: خوردیم ولی بگید زدیم!!؛ این آقایون اعضای تیم فوتبال گل ابریشم هستند که در لیگ دسته دوم بازی می کنند. در بازگشت از آبادان در هواپیما به تور هم خوردیم و تا توانستیم گفتیم و خندیدیم. با اروند خرمشهر بازی داشتند و ۶-۱ باخته بودند. ولی هرچه از آنان می‌پرسیدم که نتیجه چی شد به صراحت نمی‌گفتند! حتی بعضی هاشون ‌گفتند بردیم! یاد دیالوگ معروف فیلم قیصر افتادم که طرف کتک مفصلی خورده بود و با صورت زخمی داشت اینجور تعریف میکرد «حالا ما به همه گفتیم زدیم شما هم بگید زده! آره! خوبیت نداره!!. حکایت همه ما این روزها همین است. این بچه ها هم از ما بزرگترها یاد گرفتند!. ولی از یه چیز اونها خوشم اومد. با این که شدیداللحن! باخته بودن ولی خیلی سرحال و خوشحال بودن. این خیلی خوبه! باختی که باختی! دنیا که به آخر نرسیده! به قول مجری های خودمون؛ باختیم ولی این چیزی از ارزش‌های ما کم نمی کنه!. نفر بغلی من هم آقای جمشید مظلومی مربی آنهاست. برادر سوم مرحوم غلامحسین و آقا پرویز.

وقتی آلمان‌ها از فروپاشی غرب می‌گویند!/ دزدان بی‌شرم احساس ترس ندارند/ فاصله بین مسکو و تهران کاهش می‌یابد

فاصله بین مسکو و تهران کاهش می‌یابد

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه: روزنامه نزاويسيمايا گازتا در یادداشتی با عنوان «فاصله بین مسکو و تهران کاهش می یابد» به تحلیل سفر چند ساعته رئیس جمهور روسیه به تهران پرداخت که به این شرح است:

رئیس جمهور ایران در ملاقات با همتای روس خود، ملاقاتی که همزمان با شدت گرفتن فشار آمریکا بر ایران انجام شد، اعلام کرد که سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به ایران «نشانه توسعه خوب» روابط دو کشور است.

حسن روحانی به این اشاره کرد که یکی از آثار توسعه روابط دو کشور سرکوب یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی (داعش) بود.‌

توسعه همکاری سه‌جانبه ایران، روسيه و ترکیه حاکی از آن است که روند بازگشت به صلح و ثبات در سوریه در جریان است اما دولت ایران قصد دارد در آینده هم روابط با روسيه، همسایه مهم و کشور دوست خود را توسعه دهد.

از سوی دیگر بررسی اوضاع پیرامون جمهوری اسلامی، بطور اخص پس از اعلام اقدامات آینده دولت آمریکا نسبت به ایران، یکی از اهداف اصلی دیدار رئیس‌جمهور روسیه از تهران بود، بر این اساس سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسيه در آستانه سفر پوتین به تهران اعلام کرد: «ایران هم چون هر بازیگر بين‌المللی منافع روشن و صریح خود را دارد. ما نیز دستور کار صریح و مفهوم خود را داریم و آن ها را در جو کاری از راه مشورت و گفتگو حل می‌کنیم».

کارشناسان معتقدند که امروز مواضع ایران و روسيه، بطور اخص در مورد سوریه، نزدیک است. کریل سمیونوف رئیس مرکز مطالعات اسلامی انستیتوی توسعه نوآوری‌های روسیه می‌گوید: این امر در شرایط شدت یافتن تشنج در روابط روسیه و آمریکا و روابط ایران و آمریکا بیشتر خود را نشان خواهد داد.

به گفته کارشناسان ملاقات کشورهای ضامن آتش بس سوریه آمادگی مسکو برای حمایت از منافع تهران در سوریه را نمایان کرد.

هدف اصلی دیدار رئیس‌جمهور روسیه نمایش حمایت از ایران است، پوتین می‌خواهد نشان دهد برغم سیاست آمریکا از ایران حمایت می‌کند. او می‌تواند خود را به عنوان شخصی نشان دهد که از حقوق بین‌المللی حمایت کرده و با آمریکا رویارویی می‌کند، این امر می‌تواند باعث شود رهبران اتحادیه اروپا از رئیس‌جمهور روسیه حمایت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *