روایت کارشناسان آمریکایی از افول کاپیتالیسم

13:29 - 14 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۴۷۳۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
قسمت دوم مجموعه مستند «چهار سوارکار» درباره روند شکل گیری نظام اقتصادی سرمایه داری در آمریکا و وضعیت رو به افول آن، یکشنبه 14 آبان از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، سقوط نظام سیاسی و اقتصادی سرمایه داری مسئله ای است که امروزه اقتصاددانان و متفکران بین المللی و حتی مردم عادی به آن اذغان دارند و از آن سخن می گویند.

حقیقت آن است که بحران مالی غرب به ویژه در دولت ایالات متحده آمریکا و اعتراضات وسیع مردمی ضد نظام سرمایه داری، موجب شده همه کارشناسان به این مسئله بپردازند که آیا عمر کاپیتالیسم و سرمایه داری به پایان رسیده یا خیر و جواب بسیاری از آنها مثبت است.

در حال حاضر آمریکا با داشتن نزدیک به 17 تریلیون دلار بدهی، بزرگ ترین بدهکار جهانی به شمار می رود و نظام ورشکسته اقتصادی این کشور، تنها به یک هیبت پوشالی شبیه است.

مستند «چهار سوارکار» درباره روند شکل گیری نظام اقتصادی سرمایه داری در جامعه آمریکا و وضعیت رو به افول فعلی آن ساخته شده است.

در دومین قسمت، طی گفت وگو با کارشناسان برجسته اقتصادی و اجتماعی غربی، ابعاد دیگری از این ماجرا مورد موشکافی قرار می گیرد.

مگان اشکرافت، جیسون ویتمور و رز اشکرافت تهیه کنندگان این مستند هستند که دومن قسمت آن را می توانید یکشنبه 14 آبان ساعت 18:30 از شبکه افق ببینید.

تکرار این مستند هم روز بعد ساعت 8:00 روی آنتن می رود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *