مرحوم عسگراولادی تلفيق سياست و ديانت بود

22:26 - 13 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۴۴۹۵
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سیاست ما عین دیانت ماست، مرحوم عسگراولادی نیز تلفیق سیاست و دیانت بود اما برخی دم از دیانت میزنند اما سیاست و انقلاب را کنار می‌گذارند یا بالعکس، در حالی که این دو جدا از هم نیستند.
مرحوم عسگراولادی تلفيق سياست و ديانت استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، پرویز فتاح در مراسم سالگرد مرحوم عسگراولادی که شامگاه شنبه در مجتمع فرهنگی رفاه برگزار شد، گفت: آنطور که نقل شده، هرکسی پیش پیامبر اسلام می‌رفت مسلمان باز می‌گشت، درحالی که ایشان فلسفه نمی‌گفت: بلکه اخلاق و ملاحتش باعث می‌شد افراد مسلمان بازگردند. بنابراین هرکس به پیامبر اقتدا می‌کند باید حسن خلق و ملاحت داشته باشد.

وی ادامه داد: مرحوم حبیب عسگراولادی نیز اینگونه بود و هرکس به رفتار ایشان نگاه می‌کرد انقلابی‌تر می‌شد، رفتار آن مرحوم طوری بود که هرکس با ایشان نشست و برخاست می‌کرد، به انقلاب ایمان می‌آورد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: سیاست ما عین دیانت ماست، مرحوم عسگراولادی نیز تلفیق سیاست و دیانت است، اما برخی دم از دیانت میزنند، اما سیاست و انقلاب را کنار می‌گذارند یا بالعکس، در حالی که این دو جدا از هم نیستند.

فتاح اضافه کرد: گرچه خلق حسن و انقلابی‌گری انسان را بالا می‌برد، اما آنچه انسان را عرشی می‌کند، امدادی گری است، همانطور که همه امیرالمؤمنین را به یاری فقرا می‌شناسند.

وی با اشاره به اینکه مرحوم عسگراولادی نیز این رمز را به خوبی می‌دانست و به همین دلیل به سراغ امدادگری و یتیم نوازی آمد و با آن‌ها همنشین شد، تصریح کرد: ایشان مومن و انقلابی بود و با این کار در تاریخ ماندگار، مومن‌تر و انقلابی‌تر شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: مرحوم والی وقتی وضعیت بشاگرد را به مرحوم عسگراولادی که آن زمان وزیر دولت بود، گفت و ایشان شخصا به آنجا رفت و تا پایان عمرشان اخبار مربوط به سازندگی آن منطقه را دنبال می‌کردند.

وی اضافه کرد: آنچه مسئولان ما به آن نیاز دارند، اخلاص و سادگی است چیزی که مرحوم عسگراولادی این ویژگی‌ها را در اوج داشت و بسیار مردمی و خاکی بود و نهایت افتادگی را داشت.

فتاح با اشاره به فعالیت‌ها و یاری امام توسط مرحوم عسگراولادی از آغاز نهضت انقلاب اسلامی در سال ۴۲ گفت: ایشان یکپارچه انقلابی گری بود و قطعا شان حبیب انقلاب و شهدای ما در آن دنیا محفوظ است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *