تقویت برنامه‎ها و همکاری‎های نظامی آمریکا و کره جنوبی

5:55 - 13 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۴۱۰۹
'کانگ کیونگ وا' وزیر خارجه کره جنوبی در همین ارتباط با 'وینست بروکز' فرمانده نظامیان آمریکایی در کره دیدار و با وی در باره فشارهای بیشتر علیه کره شمالی رایزنی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، در آستانه سفر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به کره جنوبی، دو کشور در حال تقویت برنامه ها و همکاری های نظامی با هدف افزودن بر فشارها علیه کره شمالی هستند.

از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، 'کانگ کیونگ وا' وزیر خارجه این کشور در همین ارتباط با 'وینست بروکز' فرمانده نظامیان آمریکایی در کره دیدار و با وی در باره فشارهای بیشتر علیه کره شمالی رایزنی کرده است.


دو طرف در این ملاقات تاکید کردند که مساله موشک های بالستیک قاره پیما و تسلیحات هسته ای کره شمالی یک نگرانی بزرگ است و باید برای مهار این تهدیدهای راه های مختلف در نظر گرفته شود.


همزمان اعلام شده که آمریکا همچنان ناوهای هواپیمابر خود از جمله ناو رونالد ریگان را از منطقه اقیانوس آرام پس از پایان رزمایش خارج نکرده است.


در کنار این موضوع شماری از بمب افکن های آمریکایی روز پنجشنبه یک بار دیگر بر فراز منطقه به پرواز درآمده و تمرینات مشابه پرتاب بمب از هواپیما را انجام دادند که اعتراض کره شمالی را به دنبال داشته است.


از سوی دیگر 'اچ آر مک مستر' مشاور امنیت ملی ترامپ گفته است که در جریان دیدار رییسان جمهور دو کشور در روز هفتم نوامبر در کره طرفین گزینه نظامی در باره کره شمالی را بار دیگر به عنوان یکی از گزینه ها برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره روی میز قرار خواهند داد.


وی در آستانه سفر ترامپ به آسیا گفت که خیلی غیرمسئولانه است که سران دو کشور در این باره هیچ گفت و گویی نداشته باشند زیرا گستاخی های کره شمالی را نمی توان نادیده گرفت و گزینه نظامی همواره مورد توجه است.


وی گفت که آمریکا دیپلماسی را رها کرده است اما زمان برای حل مساله هسته ای کره شمالی بسرعت در حال از دست رفتن است و هشدار داد که باید برای حل بحران راهی پیدا کرد.


او همچنین تاکید کرده است که آمریکا در نظر دارد یک بار دیگر نام کره شمالی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد اقدامی که به باور تحلیلگران می تواند باعث افزایش خصومت میان دو کشور شود.


در تحولی دیگر شورای امنیت ملی کره جنوبی اعلام کرده است که در جریان سفر ترامپ به منطقه و با توجه به شرایط موجود، این احتمال می رود که کره شمالی دست به تحرکی نظامی مانند پرتاب موشک بالستیک بزند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *