رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدافعان حرم مقدمه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم می‌کنند/خصوصیات منتظران واقعی

8:39 - 12 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۳۶۱۸
کارشناس علوم قرآنی گفت: منتظران واقعی و علاقمندان به ایشان، کسانی هستند که با اعمال خوب خود زمینه را برای ظهور و حاکمیت امام زمان (عج) فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره اعمال یک منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) گفت: در همه اقوام و ملل آمده است که یک نفر به‌عنوان مصلح و منجی بشریت می‌آید، هر مذهبی معتقد به کسی به‌عنوان منجی است و در این میان مسیحیان حضرت عیسی را منجی خود می‌دانند.

وی افزود: شیعه اعتقاد دارد منجی عالم بشریت که انسانیت را نجات می‌دهد و به کمال می‌رساند حضرت ولیعصر (عج) است. در عالم تشیع که اعتقاد راسخ به ظهور ایشان دارد کسی از زمان درست آن اطلاع ندارد؛ اما در اسلام و مذهب شیعه سفارش شده است که همگان برای چنین روزی باید انتظار بکشند و روایت است که "افضل‌الاعمال انتظار الفرج"، بهترین عمل این است که انسان منتظر چنین روزی یعنی فرج امام عصر (عج) باشد.

این کارشناس علوم قرآنی در خصوص روایاتی که در زمینه ظهور وجود دارد، گفت: در این مورد بسیار بحث و صحبت شده است. برخی اعتقاد دارند که انتظار فرج بعد از پر شدن جهان از ظلم و جور است و در این زمان است که حضرت مهدی(عج) ظهور می‌کنند و در جهان عدل و داد برقرار می کنند. عده ای دیگر نیز به اشتباه معتقدند اختلافات، ظلم‌ها و خونریزی‌ها به‌ جهت اینکه مقدمه ظهور امام عصر (عج) و نزدیک به مرحله ظهور است نباید جلوی آن گرفته شود. واقعیت این است که چنین چیزی حقیقت ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی تصریح کرد:منتظران واقعی و علاقمندان به ایشان، کسانی هستند که با اعمال خوب خود زمینه را برای ظهور و حاکمیت امام زمان (عج) فراهم می‌کنند.

وی درباره یاران امام زمان (عج) در زمان ظهور بیان کرد: یکی از مواردی که در ظهور حضرت مهدی(عج) مؤثر است آمادگی مردم برای ظهور ایشان است، همانگونه که 313 تن از بهترین افراد عالم  به کمک امام عصر می‌آیند و جهان را از لوث وجود، کفر، شرک، نفاق، ظلم و بی‌عدالتی نجات می‌دهند، اگر کسی بخواهد منتظر واقعی باشد، بهترین راه، عمل به دین اسلام و رضای حضرت ولی عصر (عج) است.

این کارشناس علوم قرآنی درباره جامعه‌ای که منتظر ظهور امام زمان (عج) است، اظهار کرد: جامعه اسلامی و مردم مسلمان شیعه باید زمینه‌ای را فراهم کنند که ظهور ایشان در جامعه فراهم شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی درباره اینکه منتظر واقعی چه کسی است، بیان کرد: یک منتظر واقعی کسی است که دروغ نگوید،‌غیبت نکند، تجاوز به مال مردم نکند، خلاف دستورات دینی عمل نکزده و سعی کند دستورات اسلامی را به‌کار بندد.

این کارشناس علوم قرآنی در خصوص ادعیه توصیه شده برای خوانده در رزوهای جمعه تصریح کرد: دعای ندبه در روز جمعه توصیه شده است و همه ارادتمندان به حضرت ولی عصر (عج ) آن را می‌خوانند. در واقع خواندن به صورت دسته جمعی دعای ندبه یک نوع آمادگی و توجه برای ظهور این حضرت است.

وی ادامه داد: طبق روایات این امام زمان(عج) در روز جمعه قیام می‌کنند. دستور رسیده که در روز جمعه فرد منتظر از آمادگی ویژه‌ای برخوردار باشد که نمونه این آمادگی خواندن دعای ندبه و حضور در نماز جمعه است که به نوعی آمادگی لشکر عظیم الهی در جهان شیعه به حساب می آید.

این کارشناس علوم قرآنی درباره جامعه کنونی و فاصله آن با جامعه مهدوی، اظهار کرد: اگر جهان را در نظر بگیریم این فاصله خیلی نزدیک نیست، اما اگر به جامعه خود نگاه کنیم همچنان فداکاری و ایثار در آن وجود دارد. فداکاری ها، ایثار و مقاومتی که در منطقه خاورمیانه در جریان است تن استکبار را لرزانده و به اهداف و آرمان‌های شیعه نزدیک است. 

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: در این میان عده‌ای همه چیز خود را در اختیار دین می گذارند، دست از زن و بچه خود می‌کشند و به‌عنوان مدافع حرم بی هیچ تعلق خاطری به غیر از معنویت، دینداری و مقاومت در برابر کفر، شهید می‌شوند و مقدمه ظهور را فراهم می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *