رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حجم زیادی از اطاله دادرسی در محاکم قضایی ناشی از عدم ارائه به موقع نظرات کارشناسی است/ لزوم رعایت هر چه بیشتر اخلاق حرفه‌ای و اظهار نظر علمی

12:46 - 11 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۳۵۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان جایگاه کانون کارشناسان رسمی دادگستری، در روند رسیدگی قضایی را حساس و حیاتی برشمرد و خواستار رعایت هر چه بیشتر اخلاق حرفه ای، پاکدستی و اظهار نظرعلمی در ارائه نظرات کارشناسی شد.
برگزاری مراسم تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری هرمزگانبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، اعضای جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان در حضور حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان، مسئولین قضایی و رئیس واعضا‌ی هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان مراسم تحلیف رسمی خود را به جا آورده و به ادای سوگند پرداختند.

بر اساس این گزارش: در دوره پنجم از کانون کارشناسان استان هرمزگان، پنجاه و پنج نفر کارشناس جدیدالورود به جمع دویست و چهل و پنج نفر اعضای سابق این کانون در استان هرمزگان پیوستند.

در جریان برگزاری این مراسم، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، ضمن آرزوی توفیق برای اعضای جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان، نقش و جایگاه اعضای این کانون را در روند رسیدگی قضایی به پرونده‌ها بسیار حساس و حیاتی برشمرد و خواستار رعایت هر چه بیشتر اخلاق حرفه ای، پاکدستی و اظهار نظرعلمی در عملکرد و ارائه نظرات از سوی کارشناسان رسمی دادگستری استان شد.

وی در ادامه بیانات خویش در خصوص جایگاه ویژه کارشناسان، با اشاره به آیه شریفه ((فَسْئَلُوا أَهْلَ‏ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُون‏ (الانبیاء، ۷ - النحل، ۴۳) حفظ بی طرفی و رعایت موازین علمی و اخلاقی را به منظور ارائه نظرات مؤثر و با هدف تحقق اهداف پیش بینی شده در قانون کارگشا قلمداد کرد و افزود: اظهار نظرعلمی و مبتنی بر دلایل مستدل موجب اتقان، استحکام و سلامت بیشتراحکام صادره از مراجع قضایی است و تعالی روحی، اقناع وجدانی و حسن عاقبت کارشناسان را به عنوان امین دستگاه قضایی و طرفین پرونده سبب خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان این مطلب که حجم زیادی از اطاله دادرسی در محاکم قضایی ناشی از عدم ارائه به موقع و در مهلت قانونی نظرات کارشناسی است، خواستار همکاری مجدانه اعضای کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان در رفع موانع موجود گردید.
 
و‌ی در ادامه کارشناسان رسمی دادگستری را بازوی توانمند دستگاه قضایی استان به منظور کشف حقیقت و احقاق حقوق مردم برشمرد و خاطر نشان ساخت: جایگاه و مسئولیت شرعی، قانونی و اجتماعی کارشناسان، پایبندی هرچه بیشتر به مبانی اخلاقی را از سوی اعضای این کانون می‌طلبد.

در پایان این جلسه اعضای جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان با ادای سوگند مراسم تحلیف خود را به جا آوردند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *