حل مشکلات یمن در گرو توقف جنگ است/ ادعای وزیر خارجه سعودی مضحک و بی اساس است

8:14 - 08 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۲۵۸۱
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حل مشکلات یمن در گرو توقف جنگ و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و گفتگوی فراگیر بین همه گروه‌های یمنی است.

قاسمیبه گزارش گروه سیاسی ، بهرام قاسمی با اشاره به نشست مقام‌های سياسی و نظامی ائتلاف متجاوزين به كشور یمن در ریاض گفت: ادعای وزیر خارجه عربستان سعودی مبنی بر مانع تراشی کشورمان برای صلح در یمن مضحک و بی اساس است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ايران از اولين ساعات اين تجاوز آن را محكوم کرده و خواستار توقف جنگ شده بود و همچنان راه حل نظامی در يمن را مردود می‌داند و در این راستا از هيچ كوششی برای پايان اين جنگ خونبار و نفرت انگيز دريغ نخواهد كرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تكرار ادعاهای كذب در اجلاس رياض از بار مسئوليت انسانی و بين المللی كسانی كه جنايات شنيعی از قتل و تخريب مدارس و بيمارستانها گرفته تا محاصره و گرسنگی دادن مردم بی گناه و مسلمان مرتكب شده اند، نخواهد كاست.

قاسمی آنطور که مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه نقل کرده است، با تاکید بر اینکه حل مشکلات یمن در گرو توقف جنگ و ارسال کمک های انسان دوستانه و گفتگوی فراگیر بین همه گروه های یمنی است به شرکت کنندگان در این نشست توصیه کرد: به اشتباهات خود ادامه ندهند و با عذرخواهی از مردم یمن زمینه را برای توقف جنگ و شروع گفتگوهای فراگیر فراهم سازند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *