سبزی‌ها در برخی از مزارع تهران همچنان با آبهای آلوده آبیاری می شوند/ کاهش 5 ساله عمر تهرانی ها به دلیل آلودگی هوا

11:43 - 07 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۲۳۱۴
عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه همچنان شاهد آبیاری برخی مزارع شهر تهران با آبهای آلوده هستیم و باید هر چه سریعتر برای جلوگیری از این اتفاق برنامه ریزی شود.

سبزی‌ها در برخی از مزارع تهران همچنان با آبهای آلوده آبیاری می شوند/ کاهش 5 ساله عمر تهرانی ها به دلیل آلودگی هوابه گزارش خبرنگارگروه جامعه ، محمود میرلوحی در هفدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: همانطور که در نهایت پس از بررسی‌های صورت گرفته و برخی تحقیق و تفحص‌ها علت حادثه پلاسکو را یک گاز پیک نیک اعلام کردند اینطور به نظر می رسد که علت حادثه پالایشگاه تهران را نیز یک ته سیگار اعلام کنند.

وی افزود: به موضوع ایمنی آنطور که باید توجه نشده و به همین خاطر شاهد برخی حوادث ناگوار در شهر تهران هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به آلودگی برخی محصولات کشاورزی تولیدی درجنوب شهر تهران تصریح کرد: همچنان شاهد آبیاری سبزیجات و برخی محصولات کشاورزی تولیدی در جنوب تهران با آبهای آلوده هستیم ولازم است برای جلوگیری ازاین نوع کاشت محصولات طرحی جدید اجرایی شود.

میرلوحی تاکید کرد: می‌توان نوع اشتغال در جنوب تهران را تغییر داد و یا اقدام به کاشت گونه‌هایی دیگر در مزارع جنوب تهران کرد.

درادامه این جلسه مجید فراهانی عضو دیگر شورای شهر تهران با اشاره به آمار فوتی‌های ناشی از آلودگی هوای شهر تهران خاطر نشان کرد: سال 84 تعداد فوتی‌های ناشی از آلودگی هوا 10 هزار تن در سال بود که این آمار اکنون در شهر تهران به دوبرابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: می توان اینطور تصور کرد که به دلیل آلودگی هوا در هر هفته در شهر تهران یک هواپیمای ایرباس 500 نفره سقوط می‌کند اما با این شرایط آنطور که باید به مشکلات پرداخته نشده است.

این عضوشورای شهر تهران از کاهش 5 ساله عمر شهروندان تهرانی به دلیل آلودگی هوا خبر داد و خاطر نشان کرد: شهر تهران جزو یکی از بدترین شهرها از نظر کیفیت هوا قرار گرفته و شاهد هستیم که به دلیل آلودگی هوا عمر شهروندان تهرانی 5 سال کاهش یافته است.

فراهانی با تأکید بر اینکه حل معضل آلودگی هوا نیازمند اقدامات ملی و محلی است، گفت: بدون شک تنها با اقدامات شهرداری و یا دولت مشکل آلودگی هوای شهر تهران برطرف نشده بلکه برای حل این معضل نیازمند همکاری همه جانبه تمام دستگاه‌ها هستیم.

وی با انتقاد از تردد خودروهای تک سرنشین درسطح شهر تهران اظهار کرد: اکنون شاهد هستیم که حدود 50 درصد از خودروهای درحال تردد در سطح شهر تهران تک سرنشین بوده و همین موضوع تا حدود زیادی برای آلودگی هوای شهر تأثیرگذاشته است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *