دولت میانمار محصولات کشاورزی مسلمانان روهینگیا را غارت کرد

10:58 - 06 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۱۸۷۰
دولت میانمار در ادامه «عملیات پاکسازی» علیه مسلمانان روهینگیا پس از کوچ اجباری آنها به کشور بتگلادش  هم‌اکنون مشغول برداشت محصولات کشاورزی رها‌شده آنها در استان راخین است.

میانماربه گزارش گروه بین‌الملل ، رسانه‌های دولتی میانمار اعلام کردند دولت این کشور در حال برداشت محصولات کشاورزی رها‌شده مسلمانان روهینگیان در استان راخین است.

پایگاه خبری «دیلی‌میل» به نقل از رسانه‌‎های دولتی میانمار گزارش داد: دولت میانمار هم‌اکنون مشغول برداشت محصولات کشاورزی مزارع و شالیزارهای مسلمانان روهینگیا در استان راخین است؛ اقدامی که نگرانی‌ها درخصوص برگشت مسلمانان آواره در بنگلادش را افزایش داده‌ است.

مسلمانان روهینگیا پس از دور تازه خشونت‎های بی‌رحمانه دولت میانمار مجبور به کوچ اجباری به بنگلادش شدند و هم‌اکنون منطقه سکونت آنها در استان راخین خالی از سکنه شده است.

طبق آخرین گزارش‎ها ارتش میانمار صدها روستای مسلمانان در استان راخین را به آتش کشیده و به بیش از 4 هزار مسلمان نیز قتل‌عام شده و همچنین بیش از 600 هزار نفر نیز از ترس جان خود به بنگلادش فرار کرده‌اند؛ سازمان ملل این خشونت‎های ارتش میانمار علیه مسلمانان را پاکسازی قومی و نسل‌کُشی آشکار توصیف کرد.

به نوشته پایگاه «گلوبال نیولایت» میانمار، رئیس بخش کشاورزی شهر «مانگادو» ایالت راخین اعلام کرد دولت هم‌اکنون مشغول برداشت محصولات 287 هزار کیلومتر شالیزارهای رهاشده مسلمانان این منطقه است.

«دیلی‌میل» در پایان می‌افزاید تاکنون مقامات دولتی میانمار اعلام نکرده‌اند که با محصولات کشاورزی مسلمانان روهینگیا چه کار خواهند کرد و در کجا نگهداری خواهند شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *