تبعات سنگین جدایی کاتالونیا از اسپانیا / بارسلونا از لالیگا اخراج می شود

11:31 - 06 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۱۸۵۱
کاتالونیا از خاک اسپانیا اعلام استقلال کرد ، اتفاقی که با مخالفت شدید دولت اسپانیا، اتحادیه اروپا و آمریکا روبرو شده است. تصویر تبعات سنگین جدایی کاتالونیا از اسپانیا / بارسلونا از لالیگا اخراج می شود

بعات سنگین جدایی کاتالونیا از اسپانیا / بارسلونا از لالیگا اخراج می شودبه گزارش گروه فضای مجازی و به نقل از goal ، قرار نیست به بارسلونا رحم شود. اگر کاتالونیا واقعا بدون مخالفت دولت اسپانیا رسما از خاک این کشور جدا شود آنگاه دیگر بارسلونا هیچ جایی در لالیگا نخواهد داشت.

با این اتفاق بارسلونا با تمام افتخارات و تاریخ باشکوهش به لیگ کاتالونیا خلاصه می شود که این به معنای نابودی تدریجی این باشگاه بزرگ است.

گزارش مجله فوربس در این خصوص نشان می‌دهد که جدایی احتمالی بارسلونا از اسپانیا هم برای اسپانیا و هم بارسلونا تبعات منفی در پی خواهد داشت. بارسلونا در کنار رئال مادرید روی تولید ناخالص اسپانیا سهمی 1 درصدی دارند که رقم قابل توجه‌ای است.

بارسلونا با ارزشی معادل 3 میلیارد و 250 میلیون یورو دومین باشگاه ثروتمند در دنیاست. درآمد بارسلونا 1.11 یورو به ازای هر 1000 یورو از درآمد کشور اسپانیاست.

نکته مهم این است که خروج بارسلونا از لیگ اسپانیا لیگ این کشور را با چالشی مالی روبرو خواهد کرد. لالیگا فصل گذشته 2 میلیارد و 347 میلیون یورو درآمدزایی داشت که بیش از 1 میلیارد و 382 میلیون آن تنها توسط دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید به دست آمده بود.

همچنین یکی دیگر از تبعات منفی جدایی بارسلونا از لالیگا منتفی شدن برگزاری دیدار جذاب ال‌کلاسیکو است که هر سال درآمد هنگفتی را نصیب فوتبال اسپانیا می‌کند.

 

منبع:جام جم انلاین

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *