نیازمند رشد اقتصادی بالاتر هستیم/ اقتصاد ایران در مسیر صحیح قرار گرفته و به راه افتاده است

10:30 - 06 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۱۸۳۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون اول رئیس با یادآوری اینكه اقتصاد ایران در مسیر صحیح قرار گرفته و به راه افتاده است، به رشد بالای ۱۲ درصد اقتصاد در سال گذشته اشاره و خاطر نشان كرد: در سال جاری نیز رشد اقتصادی كشور حدود ۶ درصد بوده و این میزان از رشد اقتصادی در منطقه و جهان كم نظیر است اما ما نیازمند رشد اقتصادی بالاتر هستیم.

جهانگیری

به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری صبح امروز (شنبه) بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات كه با حضور موسسات مطبوعاتی، نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری برپا شده است را افتتاح و به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه های مختلف این نمایشگاه بازدید كرد.

معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات میدان گفتگو و فرصتی است كه ظرفیت ها و نقش های مطبوعات و رسانه های مكتوب به مردم توضیح داده شود.

وی افزود: نمایشگاه مطبوعات مكانی است كه همه با هم در یك جا جمع می شوند و گفتگو می كنند و با این گفتگو ها به ظرفیت تحمل كشور و مطبوعات كشور كه چه در سطح ملی و چه در سطح محلی اضافه می كنند.

جهانگیری از شهروندان دعوت كرد كه از نمایشگاه مطبوعات بازدید كنند و اظهار داشت: همه وظیفه داریم كه جایگاه و نقش رسانه را در اندازه واقعی خود بشناسیم و حس همدلی و هم نظری با رسانه ها پیدا كنیم.

وی رسانه را محل نقد صحیح و مطبوعات را محل ترویچ اخلاق و انصاف دانست و اظهار داشت: رسانه میدان بی اخلاقی و بی انصافی نیست. روزنامه مزرعه محبت است و نه كشتزار نفرت.

جهانگیری با تاكید بر اینكه رسانه میدان دوستی است و نه محل دشمنی، خاطر نشان كرد: رسانه محل همگرایی، انسجام و همبستگی ملی است و نه محلی برای واگرایی جامعه، و دولت وجود رسانه های مستقل، حساس، سریع و شجاع را هم به سود جامعه و هم به سود دولت می داند.

وی ادامه داد: جامعه و نظام نیازمند خبرگزاری ها و مطبوعاتی است كه مورد وثوق مردم باشند و از مرجعیت سیاسی و اجتماعی در جامعه برخوردار باشند و دیده شوند و خریده شوند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینكه اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی در مطبوعات باید جدی گرفته شود، افزود: روزنامه نگار شجاع، با اخلاق، آگاه و متخصص نیاز امروز جامعه ما است.

وی با اشاره به اینكه در اصناف مهم مانند پزشكی گفته می شود كه مسئولیت حرفه ای پزشك، نظارت و كنترل بر تخلفات باید برعهده خود پزشكان باشد، گفت: دولت با همین ذهنیت در حال تصویب سازمان نظام رسانه ای است و این موضوع مدت ها است كه در كمیسیون دولت مورد بررسی قرار گرفته و از چهارشنبه هفته گذشته در جلسه هیات دولت طرح شده و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم كه نظرات و دیدگاه های اصحاب رسانه و مطبوعات را نیز در این راستا گردآوری و به دولت ارائه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتظارات دولت از رسانه ها و مطبوعات پرداخت و اظهار داشت: امروز كشور در شرایط ویژه و تعیین كننده ای قرار گرفته و هم فرصت ها و هم تهدیدات مهمی پیش روی ما است كه در این شرایط نیازمند درك صحیح و واقعی از منافع ملی، سرمایه های ملی و فرصت های تاریخی پیش روی كشور هستیم.

جهانگیری با بیان اینكه مطبوعات نهاد واسط میان جامعه و حكومت و محل مسئله شناسی است كه می تواند راهكارها و راه حل های چالش های پیش رو را ارائه دهد، خاطر نشان كرد: دولت انتظار دارد كه مطبوعات و رسانه ها در عبور از تنگناها دولت را یاری كنند.

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت دستاوردهای بزرگی داشته است و اگر شرایط سال ۹۲ را با امروز مقایسه كنیم مشاهده خواهیم كرد كه رشد های اقتصادی منفی به مثبت و عدم اشتغالزایی به اشتغالزایی تبدیل شده و در سایر بخش ها نظیر فضای بین المللی كشور و سیاست خارجی نیز توفیقات زیادی حاصل گردیده است و امروز حتی وقتی كه آمریكا علیه ملت ایران فریاد می زند، كشورهایی كه با او همراه می شوند انگشت شمار هستند. در این شرایط انتظار دولت این است كه مطبوعات این دستاوردها را در جهت امید و اعتماد ملت بازگو كنند.

وی خاطر نشان كرد: ایران استعدادها و ظرفیت های فراوانی برای مقابله با چالش ها دارد و از فرصت های بی نظیری برای حل مشكلات برخوردار است و نیاز داریم برای حل چالش های بزرگ منطقه ای و جهانی كه با آن روبرو هستیم سیاستی در پیش گیریم كه مورد اتفاق همه باشد. سیاستی می تواند كارساز باشد كه همانند دوران برجام، مقام معظم رهبری، قوای سه گانه و همه جریان های سیاسی از آن حمایت كنند.

جهانگیری با یادآوری اینكه اقتصاد ایران در مسیر صحیح قرار گرفته و به راه افتاده است، به رشد بالای ۱۲ درصد اقتصاد در سال گذشته اشاره و خاطر نشان كرد: در سال جاری نیز رشد اقتصادی كشور حدود ۶ درصد بوده و این میزان از رشد اقتصادی در منطقه و جهان كم نظیر است اما ما نیازمند رشد اقتصادی بالاتر هستیم.

وی با غیراخلاقی خواندن تحریف برخی آمارها در زمینه ایجاد اشتغال در سالجاری افزود: وقتی ۶۰۰-۷۰۰ هزار شغل در كشور ایجاد می شود یعنی دولت در زمینه ایجاد اشتغال توفیقات بزرگی داشته است. اگرچه عده ای با كار غیراخلاقی با جمع نادرست ۶۰۰ هزار و ۷۰۰ هزار شغل رقمی اعلام كردند كه نادرست و غیراخلاقی بود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: گاهی مردم گلایه می كنند كه اگر تورم كاهش یافته و رشد اقتصادی افزایش یافته پس چرا این دستاوردها در زندگی ما قابل مشاهده نیست. گاهی زبان دولت برای بیان دستاوردها و كارهای انجام شده الكن است و از رسانه ها و مطبوعات می خواهیم كه اقدامات دولت را به زبانی كه برای عموم قابل درك باشد برای مردم اطلاع رسانی كنند تا مردم مطلع شوند كه كارهای جدی و مهمی انجام گرفته و دولت دستاوردها و موفقیت های بزرگی داشته است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *