زنان به این ویتامین ها نیاز ندارند

20:45 - 04 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۱۵۵۶
زنان به ویتامین‌های بسیار زیادی احتیاج دارند، اما باید توجه داشته باشند که چه ویتامین‌هایی برای سلامت آن‌ها مفید و یا مضر است.

به گزارش گروه فضای مجازی ، ویتامین ها به عنوان مکمل هایی برای سلامت افراد به کار می‌روند و به همین جهت خانم ها به ویتامین های بسیار زیادی احتیاج دارند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف روزانه مقدار زیادی از ویتامین ها چندان هم مفید نیستند، بد نیست بدانید چه ویتامین‌هایی مفید است که آنها را مصرف کنید و از چه ویتامین‌هایی باید بگذرید؛ در اینجا به معرفی ویتامین ها و خواص مفید و مضر ویتامین ها می‌پردازیم.

 

نیاز به مولتی ویتامین ندارید

 

برخلاف تصور رایج در میان خانم ها که فکر می‌کنند باید قرص مولتی ویتامین را هر روز مصرف کنند لازم نیست که به طور مداوم این قرص را مصرف کنید شما هر چیزی را که به آن احتیاج دارید، با یک رژیم غذایی متعادل می‌توانید دریافت کنید.

 

ویتامین D را مصرف کنید، این مکمل غذایی استخوان‌هایتان را مقاوم و مستحکم می‌کند و در عین حال برای خانم ها بسیار مفید است، دریافت این ویتامین از غذا سخت است وبسیاری از غذاهایی که مصرف می‌کنیم، ویتامین D ندارند، اما این ماده حیاتی است و کمک به جذب کلسیم می‌کند و باعث می‌شود استخوان‌ها محکم باقی بمانند، آفتاب گرفتن هم کمک می‌کند که بدن‌ به تولید ویتامین D بپردازد .

 زنان به این ویتامین ها نیاز ندارند

آنتی اکسیدان ها خطر سرطان را افزایش می‌دهند

 

استفاده بیش از حد آنتی‌اکسیدان می‌تواند خطر بعضی از سرطان‌ها را افزایش دهد . ویتامین‌های A، C. و E آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات به وفور یافت می‌شوند. این ویتامین‌ها می‌توانند از خانم ها در مقابل سرطان محافظت کنند، اما پژوهش‌ها نشان می‌دهند که اگر در مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها زیاده‌روی شود ضررهای بسیاری را به همراه خواهد داشت .

 

از ویتامین C بگذرید، این مکمل در غلبه بر سرماخوردگی هیچ تاثیری ندارد به جای آن می‌توانید مرکبات بخورید، تحقیقات بسیاری نشان داده است که ویتامین C تاثیری برای پیشگیری از سرماخوردگی ندارد. علاوه بر این، دوز‌های ۲۰۰۰ میلی‌گرمی این ماده می‌تواند خطر سنگ کلیه را افزایش دهد؛ بنابراین به جای مصرف قرص ، ویتامین C مورد نیاز بدن‌تان را از میوه ها بگیرید. برای مثال توت‌فرنگی‌ و مرکبات سرشار از این ماده غذایی هستند.

 

به جای استفاده از ویتامین B۳ ماهی قزل آلا، تن یا چغندر بخورید؛ سال‌هاست که مصرف ویتامین B۳ برای پیشگیری از هر بیماری از آلزایمر گرفته تا ناراحتی قلبی تشویق می‌شود؛ اما پژوهش‌های جدید همه افرار خصوصا خانم ها را از مصرف بیش از اندازه این ماده غذایی باز می‌دارند.

 

پروبیوتیک فایده ای ندارند

 

علم هنوز آنقدر پیشرفت نکرده است تا پروبیوتیک فایده‌ای برای خانم ها داشته باشند؛ به جای آن می‌توانید ماست بخورید؛ پروبیوتیک‌ها مکمل‌های باکتریایی گران‌قمیتی هستند که هر قرص آنها حداقل یک دلار است، اما این ماده به طور طبیعی در ماست و دیگر غذا‌های مخمر شده یافت می‌شود، بازار این مکمل‌ها بزرگ شده و ارزش آن در سال ۲۰۱۲ تقریبا ۲۳ ٫ ۱ میلیارد دلار آمریکا بو گاهی اوقات، این مواد مفید هستند و گاهی اوقات هم تاثیری ندارند.

 

زینک پرخاصیت ترین ویتامین

 

اما مصرف ویتامین زینک را فراموش نکنید ، زینک سرشار از خاصیت هایی است که برای خانم ها بسیار مفید است جلوگبری از ریزش مو، مستحکم کرن ناخن ها و پوستی زیبا همگی از خواصی است که در زینک نهفته است.

 

اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، اسید فولیک مصرف کنید، اسید فولیک نوعی از ویتامین B است که بدن‌های ما از آن برای ساخت سلول‌های جدید استفاده می‌کنند؛ موسسه ملی بهداشت به زنانی که باردار هستند یا قصد بارداری دارند، توصیه می‌کند روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند، چون بدن‌هایشان به این ماده غذایی مهم نیاز دارد.

 

به جای ویتامین E اسفناج بخورید

 

ویتامین E را مصرف نکنید، بین مصرف بیش از حد این مکمل غذایی و افزایش خطر ابتلا به بعضی از انواع سرطان ارتباطاتی مشاهده شده است و به جای آن می‌توانید اسفناج بخورید.آنتی‌اکسیدان ویتامین E به خاطر تاثیرش برای محافظت در مقابل سرطان محبوب شد.اما پژوهش‌ها نشان داده‌اند که خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که این ویتامین را مصرف می‌کردند، بیشتر بود؛ بنابراین اگر به دنبال ویتامین E بیشتر هستید، بهتر است با اسفناج تازه این ویتامین را تامین کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *