دلداده خاطرات شهید ماهینی از دلدادگی به دفاع از کشور+عکس

13:09 - 04 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۱۱۲۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کتاب "دلداده (خاطرات شهید ماهینی)" نوشته "زهرا شاه بابایی" توسط نشر سوره مهر وارد بازار شده و به تازگی به چاپ دوم نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، کتاب "دلداده (خاطرات شهید ماهینی)" نوشته "زهرا شاه بابایی" توسط نشر سوره مهر وارد بازار شده و به تازگی به چاپ دوم نزدیک شده است.

هیچ گاه تصور نمی کردم پیدا کردن یک عکس در یک روز پاییزی سال 1385 آن هم در مترو تهران اینگونه مسیر زندگی و شیوه نگرشم را تغییر دهد. عکسی که زیرپای مسافران افتاده بود و بی اختیار به سمتش رفتم و آن را برداشتم.

زیر عکس نوشته شده بود "شهید علیرضا ماهینی فرمانده جنگ های نامنظم" نمی دانم چرا آن روز آن عکس را به خانه بردم و چرا هر چه می گذشت ارتباطم با آن بیشتر و بیشتر می شد. گویی ندایی مرا به سوی شناخت بیشترش می کشاند. این ماجرا بهانه ای شد برای آغاز سفر.."

دلداده خاطرات شهید ماهینی

این نوشته زهرا شاه بابایی نویسنده کتاب دلداده، زندگینامه شهید علیرضا ماهینی است. کتابی که به همت حوزه هنری استان بوشهر به چاپ رسید.

شهید علیرضا ماهینی در سال 1335 در محله جلالی بوشهر چشم به جهان گشود. پس از گذراندن دوران تحصیل موفق به اخذ دیپلم فنی از دبیرستان حاج جاسم بوشهری شد. با داشتن معدل بالا از بدون کنکور در دانشگاه علم و صنعت تهران پذیرفته شد. ماهینی به علت فعالیت‌های مستمر سیاسی از ادامه تحصیل در دانشگاه منع شد تا اینکه در نهایت موفق شد در رشته الکترونیک دانش‌سرای عالی تهران تحصیلات خود را به پایان رساند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مدت زمان کوتاهی در کسوت معلمی در دبیرستان سعادت و هنرستان حاج جاسم بوشهری به تدریس پرداخت. وی با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد شتافت و به علت رشادت‌ها و شجاعتی که از خود نشان داد، به رده‌های بالای فرماندهی ارتقاء یافت و توسط شهید چمران به فرماندهی گردان‌های مجرب عملیاتی در ستاد جنگ‌های نامنظم انتخاب شد.

با شهادت دکتر چمران، فرمانده‌ای بخشی از ستاد جنگ‌های نامنظم منطقه جنوب را پذیرفت و در این عرصه رشادت‌های وی به حدی بود که او را فاتح بستان، سوسنگرد و مالک اشتر زمان لقب دادند. سرانجام این دلاور 25 ساله در دهم دی‌ماه سال 1360 بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به ناحیه سر در منطقه چزابه به شهادت رسید.

 

 

 


برچسب ها: سوره مهر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *