انتخاب گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران ناشی از سیاست‌های دوگانه است

17:42 - 02 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۹۰۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب گزارش ویژه حقوق بشر برای ایران را ناشی از استانداردهای دوگانه دانست.

انتخاب گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران ناشی از سیاست‌های دوگانه استبه گزارش گروه سیاسی ، هادی شوشتری رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز(سه شنبه، 2 آبان ماه) با هریستو پولنداکف سفیر بلغارستان در ایران و رئیس دوره‌ای نمایندگی‌های اتحادیه اروپا در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

شوشتری در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه بین دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان از ظرفیت‌های بالایی برای توسعه و گسترش مناسبات در زمینه‌های مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی و پارلمانی برخوردار هستند که می‌توان با افزایش تحرکات پارلمانی روابط دو جانبه را توسعه و تسهیل بخشیم.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تشکر از مواضع اتحادیه اروپا در قبال توافق برجام بین ایران و 1+5 افزود: در حال حاضر اتحادیه اروپا می‌تواند در تداوم برجام نقش مهمی داشته باشد و معتقدیم برجام معاهده دو جانبه بین ایران و آمریکا نیست بلکه معاهده‌ای است که 7 عضو داشته و علاوه بر آن مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل هم هست.

وی ضمن تأکید بر وجود همکاری‌های مثبت بین جمهوری اسلامی ایران و شورای حقوق بشر سازمان ملل، اظهار داشت: معتقدیم انتخاب گزارشگر ویژه برای ایران از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل، ناشی از وجود استانداردهای دوگانه است چرا که چگونه ممکن است کشوری که هر ساله انتخابات برگزار می‌کند و در آن جابه‌جایی قدرت صورت می‌گیرد، طرفدار حقوق بشر نباشد.

رئیس کارگروه حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان افزود: منابع قانون اساسی در کشور ما برگرفته از دین اسلام است که بهترین مدافع حقوق بشر انسان‌هاست.

سفیر بلغارستان در ایران: گفتگوی حقوق بشری میان ایران و اروپا باید باز و صادقانه باشد/ میان ایران و اتحادیه اروپا اعتمادسازی صورت گرفته است

هریستو پولنداکف، سفیر بلغارستان در ایران و رئیس دوره‌ای نمایندگی‌های اتحادیه اروپا در تهران ضمن تشکر از فرصت این دیدار گفت: اتحادیه اروپا به حفظ برجام و سازوکارهایی که بر اساس آن این معاهده به تصویب رسیده، متعهد است و معتقدیم اعتمادی که بین ایران و اتحادیه اروپا در این زمینه ایجاد شده باید به سایر حوزه‌ها تسری یابد.

رئیس دوره‌ای نمایندگی‌های اتحادیه اروپا در تهران ضمن اذعان به موفقیت‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق بشر افزود: استفاده از شیوه‌های مختلف برای بیان دیدگاه در مسئله حقوق بشر از سوی اتحادیه اروپا و سایر دول و سازمان‌ها می‌تواند برای حصول نتیجه مطلوب و موثر باشد ضمن اینکه اطمینان داریم گفت‌وگوی حقوق بشری که بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا وجود دارد باید باز، صادقانه و دارای نتیجه باشد.

سفیر بلغارستان در ایران در پایان از سفر هیأتی از اتحادیه اروپا و همچنین گروه دوستی بلغارستان- ایران در آینده نزدیک به ایران خبر داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *