رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پاسخ دبیرکل هلال‌احمر به شبهه دریافت هزینه ۵ هزار تومانی از زائران اربعین/ قرار بود ستاد اربعین نفری ۱۲ هزار تومان بپردازد

14:30 - 02 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۸۳۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: سهم 5 هزار تومانی جمعیت هلال احمر از هزینه های پرداختی مردم برای اربعین، صرف تهیه دارو و 1400 پزشک و پرستار اعزامی به عراق می شود .

کل هلال‌احمر مصطفی محمدیون در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص علت اختصاص مبلغ ۵ هزار تومان از پرداختی‌های مردم برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به جمعیت هلال‌احمر گفت: براساس توافقات صورت گرفته با سازمان حج و زیارت به‌طور رسمی مبلغ نفری ۱۲ هزار تومان از پرداختی‌های مردم باید به جمعیت هلال‌احمر تعلق گیرد تا هزینه خدمات هلال احمر به زائران تأمین شود اما در طی پرداختی های ستاد اربعین، به ۵ هزار تومان کاهش یافته است.

وی افزود: کاهش چشمگیر مبلغ توافقی با سازمان حج و زیارت نمی‌تواند جوابگوی هزینه‌های مربوط به تأمین خدمات درمانی در جمعیت هلال‌احمر باشد بنابراین با اختصاص تنها ۵ هزار تومان از کل مبالغ پرداختی هر یک نفر از زائر اربعین حسینی، تنها ۵۰ درصد هزینه‌های هلال‌احمر تأمین شده و مابقی هزینه‌ها از بودجه جمعیت هلال‌احمر به این امر اختصاص داده می شود .

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: بار‌ها اعتراضات خود را نسبت به کاهش هزینه‌های اختصاص‌یافته به جمعیت هلال‌احمر در قبال خدمات‌رسانی به زائران اربعین، به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم، اما متأسفانه ستاد اربعین که متصدی پرداخت این مبالغ است تاکنون اقدامی در قبال افزایش این مبلغ انجام نداده و در تأمین مبلغ توافقی به وعده خود عمل نکرده است.

وی درخصوص شبهه‌ مطرح شده در صرف مبلغ ۵ هزار تومان از هزینه‌های پرداختی مردم به جمعیت هلال احمر اذعان داشت: در قبال اختصاص مبلغ نفری ۵ هزار تومان از هزینه‌های پرداختی مردم به جمعیت هلال احمر، صرف تمامی هزینه‌های مربوط به تأمین ۱۰۰ تن دارو، ۱۴۰۰ پرستار و پزشک اعزامی به عراق، تأمین غذا و امکانات برای کادر درمانی، تأمین هزینه‌های مربوط به ۴۰ موکب در مسیر کربلا و نجف می‌شود.

محمدیون در ادامه یادآور شد: کلیه پرستاران و پزشکان اعزامی به عراق براساس فراخوان جمعیت هلال‌احمر انتخاب و داوطلبانه و رایگان به خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی می‌پردازند. تمامی کادر درمانی آماده به خدمت به زائران دارای سوابق کاری و تجربیات پزشکی بوده و از تبحر کامل در علم پزشکی برخوردارند.

وی اظهار داشت: بر خلاف سال های گذشته، جمعیت هلال احمر در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا، کانکس‌های ثابت را جایگزین چادر کرده است .

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر در پایان در خصوص وعده‌های داده شده به جمعیت هلال احمر گفت: امیدواریم با نامه‌نگاری‌های صورت گرفته به وزارت کشور، ستاد اربعین نسبت به تأمین هزینه‌های جمعیت هلال‌احمر در قبال تأمین خدمات به زائران اربعین به وعده‌های خود عمل کرده و مبلغ نفری ۱۲ هزار تومان را براساس توافقات صورت گرفته پرداخت کند.


برچسب ها: جمعیت هلال احمر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *